اجرای ۲ طرح زودبازده عشایری در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اجرای ۲ طرح زودبازده عشایری در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی

قندالی، رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در راستای راهبردها و سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی، انجام دو طرح در مناطق عشایری کشور در دستور کار سازمان است.

به گزارش اکودام به نقل از سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در نشست شورای مدیران سازمان امور عشایر، اظهار داشت: کرونا مشاغلی را دچار مشکل کرده و بهترین عرصه ای که در این زمان می‌توان با جدیت وارد کار شد، حوزه کشاورزی است.

وی افزود: خمیرمایه انجام پروژه‌های کوچک و زودبازده در حوزه عشایری فراهم است و خوشبختانه اغلب طرح‌هایی که تاکنون در این حوزه تعریف کرده‌ایم با موفقیت روبه رو شده‌اند.

قندالی ادامه داد: موضوع کشت در اراضی مستعد مرتعی چه به عنوان دیمزارها و چه اراضی رها شده می‌تواند در حوزه عشایر مطرح شود چراکه در این اراضی امکان کشت علوفه وجود دارد که لازم است طرحی در این زمینه تهیه شود.

وی اضافه کرد: کشت گیاهان دارویی نیز از جمله مواردی است که در بحث پروژه‌های زودبازده در مناطق عشایری کشور مطرح است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان این که برای اجرای این طرح ها به تسهیل امور و حذف بروکراسی خواهیم پرداخت، گفت: باید به روانسازی کارها و ایده ها و روش های بهتر بیاندیشیم و تلاش کنیم کارها با سهولت بیشتری انجام شود و از تجربه، دانش و مشاوره متخصصان نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به نقش تشکل‌های عشایری در اجرای این طرح‌ها، گفت: تشکل‌ها در تأمین نهاده دامی و بازاریابی تولیدات عشایری نقش مهمی دارند و باید خود عشایر را وارد کار کنند و ما هم در تأمین منابع کمک کنیم.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...