کرونا ۱۵تا ۲۰ درصد به صنایع کشاورزی چهارمحال و بختیاری خسارت زد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کرونا ۱۵تا ۲۰ درصد به صنایع کشاورزی چهارمحال و بختیاری خسارت زد

شهرکرد - معاون صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد، شیوع ویروس کرونا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد به صنایع تبدیلی کشاورزی این استان خسارت وارد کرده باشد.

طهمورث فتاحی روز دوشنبه اظهار داشت: تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر روی صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان تاثیرگذار بوده است، اما کار را متوقف نکرده است.

وی افزود:هم‌اینک میزان خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا در دست بررسی و برآورد است، پیش‌بینی این است که شیوع این ویروس ۱۵ تا ۲۰ درصد به بخش صنایع تبدیلی کشاورزی خسارت زده است.

معاون صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به نقش پر رنگ صنایع تبدیلی در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی اشاره و بیان کرد: متوسط ضایعات بخش کشاورزی در کشور ۲۵ تا ۳۰ درصد است، ولی این رقم در استان  ۱۷ تا ۱۸ درصد است که علت آن است که میوه‌های استان در فصل تابستان برداشت و وارد بازار می‌شود.

فتاحی، سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی را در زمینه‌های تولید خوراک دام، طیور و آبزیان، صنایع لبنی، کشتارگاه‌های دام سبک و سنگین، کشتارگاه طیور، سردخانه و بسته‌بندی انواع تولیدات کشاورزی دانست و ادامه داد: سالانه ۸۵۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی در استان فرآروی می‌شود.

به گزارش اکودام، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۶۶ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است و سالانه نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید می‌شود.

ویروس کرونا (کووید ۱۹ ) به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...