شیوع کرونا موجب خسارت‌های جدی به بخش مرغداری قم شده‌است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رییس جهاد کشاورزی قم؛

شیوع کرونا موجب خسارت‌های جدی به بخش مرغداری قم شده‌است

پورمیدانی گفت: شیوع ویروس کرونا و شرایط به وجود آمده در اثر آن، بازار فروش گوشت مرغ را به شدت تحت تاثیر قرار داد و به مرغداران قمی صدمه جدی زد.

عباس پورمیدانی رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: شیوع ویروس کرونا موجب برگزار نشدن مراسم‌های جمعی و در نتیجه کاهش مصرف گوشت مرغ شد و قیمت این محصول در بازار به شدت پایین آمد.

پورمیدانی بیان کرد: این موضوع باعث شد تا قیمت گوشت مرغ حتی از نرخ مصوب آن هم پایین‌تر باشد و ضرر‌های فراوانی به مرغداران استان وارد شود.

او ادامه داد: وضعیت کنونی موجب خسارت‌های جدی به بخش مرغداری قم شده‌است و باید هرچه سریعتر از فعالان این حوزه حمایت شود تا این صنعت غذایی مهم در آینده نیز بتواند نیاز‌های بازار را به خوبی تامین کند.

رییس جهاد کشاورزی قم بیان کرد: به طور کلی شیوع ویروس کرونا به فرآیند توزیع، فرآوری و بازار بخشی مهمی از محصولات کشاورزی استان آسیب زد و بهره برداران این بخش‌ها برای جبران خسارت‌های وارد شده نیازمند حمایت هستند.

پورمیدانی گفت: تولیدکنندگان ماهیان و گل‌های زینتی از دیگر بخش‌های حوزه کشاورزی بودند که در اثر شیوع ویروس کرونا با کاهش بازار فروش محصولات مواجه شدند و خسارت‌های زیادی دیدند.

قم چهارمین استان کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...