توضیحات سازمان برنامه درباره تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

توضیحات سازمان برنامه درباره تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها امسال ۸ میلیون تن بصورت تضمینی خریده خواهد شد، افزود: برای خرید این حجم گندم باید ۱۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت کنیم.

داود منظور با تاکید بر اینکه دولت به هر نحوه ممکن باید منابع خرید گندم را تامین کند، تصریح کرد: اگر ۸ میلیون تن خرید گندم انجام دهیم، باید ۱۲۰ هزار میلیارد تومان منابع پرداخت کنیم و در همین مدت کوتاه گذشته حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان به کشاورزان برای خرید گندم پرداخت شده است.
وی افزود: مجموع تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع به کشاورزان کامل شده و در اختیار سرپرست وزیر جهادکشاورزی قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه نرخ خرید تضمینی را مناسبت عنوان کرد و افزود: دولت برای هر کیلو گرم قیمت خرید تضمینی گندم ۱۵ هزار تومان با احتساب پاداشی که به کشاورزان داده می‌شود، در نظر گرفته است که می‌تواند انگیزه خوبی برای کشاورزان باشد.
منظور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲.۵ میلیون تن گندم خریداری شده است، ادامه داد: به تدریج و به موازاتی که گندم را از کشاورزان تحویل می‌گیریم، تلاش خواهد شد مطالبات کشاورزان و گندم کاران را پرداخت کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره انتظارات کشاورزان در زمینه افزایش خرید تضمینی گندم بیان کرد: در حال حاضر قیمت گندمی که دولت از کشاورزان خریداری می‌کند ۱۵ هزار تومان است. اگر همین گندم را می‌توان به نرخ ۱۱ هزار تومان وارد کنیم؛ بنابراین گندم را از کشاورز بالاتر از قیمت وارداتی خریداری می‌کنیم تا به خودکفایی گندم برسیم.
وی تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود قیمت خرید گندم در کشور‌های همسایه بالاتر از داخل کشور است، باید دانست این رقم برای کشاورزان خود همان کشور در نظر گرفته شده است و این بدین معنی نیست که کشاورز ما یک تن گندم را در کشور همسایه با همان قیمتی که ما می‌فروشیم، بفروشد، بنابراین آن قیمت گندم، قیمت حمایتی خرید گندم از کشاورزان داخلی همان کشور است و این موارد بیشتر فضاسازی‌هایی که صورت گرفته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه قیمت تعیین شده درباره خرید تضمینی گندم، قیمت جذابی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشاورزان هم استقبال خوبی از این تعیین قیمت داشته‌اند و ما هم مکلفیم که مطالبات کشاورزان را به سرعت به آن‌ها پرداخت کنیم.

 

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...