بیش از ۱۰ هزار تن انواع آبزیان طی سال ۹۸ در کردستان پرورش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

بیش از ۱۰ هزار تن انواع آبزیان طی سال ۹۸ در کردستان پرورش یافت

سنندج - مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۰ هزار تن از انواع آبزیان در این استان پرورش و به بازار مصرف عرضه شده است.

به گزارش اکودام، حمید حسین پور، اظهار داشت: در سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار تن انواع آبزیان، شامل چهار هزار و ۱۰۰ تن ماهی قزل آلا، پنج هزار و ۹۳۰ تن انواع ماهیان گرمابی و بومی از منابع آبی استان اعم از دریاچه‌های پشت سدها، آب بندها و رودخانه‌ها صید و روانه بازار شد.

وی افزود: همچنین بیش از سه هزار و ۸۱۵ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا و هزار و ۳۴۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در مراکز تکثیر و پرورش استان تولید شده است.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: این تولیدات از بیش از ۲۳۵ واحد تولیدی در استان صورت گرفته و با توجه به برنامه‌های در دست اقدام در صورت همکاری و مساعدت ادارات و سازمان‌های ذیربط در میان مدت می‌توان چهار هزار تن به تولید مذکور اضافه و زمینه اشتغال حدود ۸۰۰ نفر را فراهم ساخت.

حسن پور یادآور شد: همچنین از دیگر برنامه‌های شیلات، توسعه پرورش سایر آبزیان است که به دلیل عدم تخصیص آب، جلوگیری از رهاسازی آبزیان در اکثر سدها، کاهش اعتبارات تملکی و عدم همکاری مناسب برخی سازمان‌ها نتوانسته‌ایم آنگونه که باید این صنعت را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: امیدواریم با وجود منابع آب فراوان و استعدادهای بالقوه توسعه شیلات بتوانیم با تعامل بیشتر با ادارات و پیگیری مجدانه به برنامه‌های توسعه شیلات دست یابیم.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...