۱۶۰ بازرسی نظارتی توسط دامپزشکی آوج انجام شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس دامپزشکی شهرستان آوج:

۱۶۰ بازرسی نظارتی توسط دامپزشکی آوج انجام شد

قزوین- رئیس دامپزشکی شهرستان آوج گفت: در راستای تنظیم بازار و کنترل فعالیت اصناف و بهداشت فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان ۱۶۰ مورد بازرسی توسط دامپزشکی انجام شد.

به گزارش اکودام، مجید رحمانی اظهار داشت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج با اعلام آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی این شهرستان گفت: در این طرح مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شهرستان توسط کارشناسان اداره دامپزشکی بازرسی می‌شوند که هدف از این بازدیدها بررسی کیفیت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در خصوص حمل، نگهداری و عرضه این فرآورده‌ها در مراکز عرضه و فروش است.

رحمانی تصریح کرد: در طرح تشدید نظارت‌های دامپزشکی، از تمامی مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی از قبیل قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، خودروهای ویژه حمل فراورده‌های خام دامی و رستوران‌ها بازرسی انجام می‌شود و در این راستا در دو هفته آغازین ماه مبارک بیش از ۱۶۰ مورد بازدید صورت گرفته است.

وی گفت: در این بازدیدها بیش از ۳۱ کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی ضبط شده و ۵ نفر از افراد به دلیل تخلف بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شده اند.

رحمانی یادآور شد: با تعمیر و بازسازی کشتارگاه سنتی شهرداری آوج با هماهنگی دامپزشکی و نیز افتتاح کشتارگاه سنتی دام بخش آبگرم که با حضور مسئولان شهرستان صورت گرفت از این پس تمامی لاشه‌ها پس از بازرسی و ممهور شدن به مهر دامپزشکی عرضه خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آوج به مردم توصیه کرد گوشت و مرغ و سایر فراورده‌های خام دامی را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...