پایه و اساس اقتصاد استان قزوین کشاورزی است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی:

پایه و اساس اقتصاد استان قزوین کشاورزی است

قزوین- نماینده منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی از مهمترین قابلیت‌های اقتصادی استان قزوین است.

به گزارش اکودام، فاطمه محمدبیگی ظهر یکشنبه در دیدار با فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: اولویت نمایندگان متتخب مردم در مجلس شورای اسلامی در دوره چهار سال آینده؛ محرومیت زدایی از مناطق محروم استان است.

وی افزود: نمایندگان مجلس پای کار هستند و این آمادگی را دارند تا طرح‌های دستگاه‌های اجرایی را برای حل مشکل محرومیت زایی در مناطق استان اجرا کنند.

محمدبیگی بیان کرد: محرومیت زدایی در دو منطقه‌ای الموت و طارم سفلی از اولویت‌های نمایندگان مجلس است که اقدامات خوبی در سال‌های اخیر توسط جهاد کشاورزی از جمله طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار، تخصیص آب شاهرود، اعطای مجوز در مناطق محروم در این زمینه صورت گرفته است.

وی در بخش دیگر از سخنانش گفت: تا زمانی که مسائل اقتصادی به بخش خصوصی سپرده نشود با مشکل مواجه هستیم بنابراین اگر بخواهیم فعالیت اقتصادی را بالا ببریم بایستی امور به بخش خصوصی واگذار کرد.

نماینده منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مزیت استان قزوین؛ کشاورزی است گفت: قزوین؛ استانی کشاورزی و به عنوان پایلوت در تولید محصولات کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

وی بر لزوم حفظ ذخایر ژنتیکی بومی از قبیل گوسفند نژاد شال اشاره کرد و گفت: طرح‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی همچون طرح تحقیقاتی گوسفند نژاد شال می‌تواند با یک مدیریت جهادی در امر تولید و افزایش گوشت و شیر نقش آفرین باشد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...