۲.۳ هزار میلیارد ریال وام اشتغال روستایی در سمنان پرداخت شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون استاندار:

۲.۳ هزار میلیارد ریال وام اشتغال روستایی در سمنان پرداخت شد

سمنان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: ۲ هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به یک‌هزار و ۳۰ طرح اشتغال‌زایی در این استان پرداخت شد.

حبیب‌الله خجسته پور روز پنجشنبه  با اشاره به جذب ۹۷ درصدی سهمیه بخش تسهیلات اشتغال روستایی استان سمنان، افزود: پرداخت وام از محل تسهیلات اشتغال روستایی به طرح‎های این بخش، ۲ هزار و ۶۰۱ شغل ایجاد کرد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۳۰۷ طرح اشتغال روستایی با اعتبار ۲ هزار و ۶۰۴ میلیارد ریال در بانک‌های عامل برای ایجاد ۲ هزار و ۷۶۸ فرصت شغلی در استان سمنان مصوب شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان به اعطای تسهیلات اشتغال‌آفرین و حمایتی اشاره و تصریح کرد: سهمیه  تسهیلات حمایتی این استان ۳۹۵ میلیارد ریال است که تاکنون ۸۶ درصد آن جذب شد.

وی ادامه داد: ۸۶۹ طرح اشتغال‌آفرین با دریافت ۳۴۲ میلیارد ریال تسهیلات  سبب فراهم شدن زمینه اشتغال برای ۸۶۶ نفر شد.

خجسته‌پور تاکید کرد: روند اعطای تسهیلات به ویژه تسهیلات حمایتی باید از سوی بانک‌های عامل استان سمنان با هدف توسعه اقتصادی و رونق کسب‌وکار تسهیل شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان، روستاها را یکی از پایگاه‌های اصلی تولید محصولات و قلب تپنده اقتصاد برشمرد و افزود: تقویت پایه‌های اقتصاد همراه با ایجاد فرصت شغلی برای جوانان روستایی، از مهمترین دستاوردهای توجه به روستاها است.

ایجاد اشتغال اهرمی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان

وی اظهارداشت: تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری، یکی از سیاست‌های مطلوب دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر برای توسعه همه جانبه کشور است.

خجسته‌پور، با بیان اینکه شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی یکی از مهم‌ترین تقدم‌ها با هدف کاهش مهاجرت روستاییان در  استان سمنان است، افزود: تسهیلات اشتغال روستایی به رسته‌های اولویت دار همچون بخش کشاورزی، فرآوری مواد معدنی و گردشگری در این استان ارایه می‌شود.

وی به معضل بزرگ مهاجرت روستاییان و خالی از سکنه شدن روستاها اشاره و بیان کرد: بر اساس تحقیقات، افزایش آسیب‌های اجتماعی از پیامدهای مهاجرت و سرریز جمعیت روستایی به حاشیه شهرها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان یادآور شد: اجرای درست و اصولی طرح‌های اشتغالزایی با ایجاد فرصت‌های شغلی، نقش بسزایی در جلوگیری از مهاجرت دارد و گامی موثر در توسعه کشور محسوب می‌شود.

بر اساس آمارهای رسمی در حال حاضر استان سمنان، دارای ۸ شهرستان، ۲۰ نقطه شهری، ۱۵ بخش و ۳۱ دهستان با ۵۴۹ آبادی دارای سکنه است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...