افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ خرید تضمینی چای در دولت تدبیر و امید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزایش ۲۰۰ درصدی نرخ خرید تضمینی چای در دولت تدبیر و امید

چایکاری

رئیس سازمان چای کشور گفت : نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای در دولت های یازدهم و دوازدهم ۲۰۰ درصد افزایش یافت.

حبیب جهانساز روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک از یک هزار و ۲۰۰ تومان در سال ۹۲ به چهار هزار و ۶۰۰ تومان در سال جاری و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه ۲ نیز از ۶۵۰ تومان درآن سال به سه هزار و ۳۰۰ تومان در سال ۹۹ افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود، خاطر نشان کرد: در سال جاری و طی چین اول ۵۶ هزار تن و از چین دوم تاکنون، ۴۸ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده است.

وی به نقش چشمگیر دولت در افزایش تولید برگ سبز چای در کشور اشاره کرد و افزود: از ابتدای دولت تاکنون ضریب مکانیزاسیون با رشد ۱۲۵ درصدی و آبیاری باغات چای رشد ۷۳ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد : از ابتدای امسال تا کنون بیش از ۱۰۴ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.

جهانساز عنوان کرد : از این میزان ۵۶ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۴۴ درصد درجه ۲ است که به ارزش خرید انجام شده ۴۲۰ میلیارد تومان می باشد ضمن آنکه خرید تضمینی چای از چایکاران استان های گیلان و مازندران ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۱ درصد از مطالبات چایکاران گیلان افزون بر ۳۳۹ میلیارد تومان پرداخت شده است، افزود : از مجموع برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران ۲۳ هزار و ۵۴۷ تن چای خشک تولید شده است.

استان های گیلان و مازندران بیش از ۵۵ هزار چایکار دارد، باغ های چای در این دو استان به وسعت حدود ۲۶ هزار هکتار است که ۹۰ درصد آنها در استان گیلان و ۱۰ درصد نیز در مازندران است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیرشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی عصر یکشنبه ضمن بازدید از غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ...

کشاورزیمطالبات گندم کاران خوزستانی تا هفته آینده پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان اظهار کرد: از زمان آغاز فصل خرید گندم در استان خوزستان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم ا...

کشاورزیشرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان به میزبانی استانداری ا...

کشاورزیافزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...