اشتغال مجدد بیش از ٢٢ هزار مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ٩٨ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

اشتغال مجدد بیش از ٢٢ هزار مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال ٩٨

تهران - آخرین آمارهای منتشر شده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد که سال گذشته ٢٢ هزار و ٨۵٣ نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری مشغول به کار شدند.

به گزارش اکودام، بیمه بیکاری یک حمایت اجتماعی است و تامین اجتماعی از طریق دریافت حق بیمه مقرر به بیمه شدگان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی که طبق مقررات قانون بیمه بیکاری بدون میل و اراده از کار بیکار می شوند بیمه بیکاری پرداخت می‌کند.

کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حداقل شش ماه و حداکثر سی و شش ماه و کارگران متاهل و متکفل حداقل دوازده ماه و حداکثر پنجاه ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه پردازی می توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.

این در شرایطی است که نرخ بیکاری در سال های ٩٣ تا ٩٧ روند صعودی داشته است و از رقم ١٠.۶ درصد به ١٢ درصد رسیده است.

البته در کنار رشد نرخ بیکاری، اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز افزایش یافته است. به گونه ای که در سال ١٣٩٣، ١١ هزار و ۶۶٠ نفر دوباره وارد بازار کار شدند. در سال بعد در حالیکه نرخ بیکاری ١١ درصد بود ١٣ هزار و ۶٣٩ نفر مشغول به کار شدند.

در سال ٩۵ نرخ بیکاری نسبت به سال قبل از آن ١.۴ درصد افزایش یافت و در مقابل این افزایش ١۶ هزار و ۴٧۴ نفر که پیش از این بیمه بیکاری می گرفتند وارد بازار کار شدند.

نرخ بیکاری در سال های ٩۶ و ٩٧ به تدریج روند نزولی خود را آغاز کرد و به ترتیب رقم ١٢.١ و ١٢ درصد ثبت شد. در سال ٩۶، ١۶ هزار و ۴٧۴ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری مشغول به کار شدند و در سال بعد از آن هم ١٧ هزار و ٨٨١ هزار نفر دیگر در شغل دیگر فعالیت خود را شروع کردند.

مرکز آمار در آخرین گزارش خود نرخ بیکاری سال ٩٨ را ١٠.٧ درصد اعلام کرد که در مقایسه با سال قبل از آن (١٣٩٧) ١.٣ کم شده بود. در کنار این کاهش نرخ بیکاری اشتغال مجدد افرادی که بیمه بیکاری دریافت می کردند نیز قابل توجه بود به گونه ای که آمار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نشان می دهد ٢٢ هزار و ٨۵٣ نفر مشغول به کار شدند.

طبق آخرین آمار تا پایان خرداد سال۹۸ تعداد ۲۶۰ هزار نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در کل کشور داشتیم.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازاروزیر صمت: خودروسازان متخلف به قوه قضاییه معرفی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی در جلسه پاسخگویی برخط در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال شهروندی ...

اقتصاد و بازارنتیجه جلسه وزیر صمت با شورای رقابت چه بود؟

سپهر دادجوی توکلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جلسه ۶۵۳ شورای رقابت با حضور وزیر صمت و معاونان وزیر تشکیل شد ک...

اقتصاد و بازارکنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کنفدراسیون صادرات ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه مقننه، اعلام کرد: عدم تطبیق تعطیلات پایان هف...

اقتصاد و بازارجمعه و شنبه باید تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کنفدراسیون صادرات ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه مقننه، اعلام کرد: عدم تطبیق تعطیلات پایان هف...