کرونا قیمت جوجه و گوشت مرغ را در خراسان جنوبی کاهش داد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

کرونا قیمت جوجه و گوشت مرغ را در خراسان جنوبی کاهش داد

بیرجند - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور سبب شد قیمت جوجه یک‌ روزه همچنین گوشت مرغ تا میزان قابل توجهی کاهش یابد.

به گزارش اکودام، محمود اشرفی گل روز شنبه افزود: در حال حاضر ۲ تولیدکننده مرغ مادر در استان وجود دارد که هیچ کدام نسبت به معدوم سازی جوجه‌های یک‌ روزه اقدام نکرده‌اند و یکی از واحدها محموله را به جوجه تبدیل نکرده بلکه به صورت تخم مرغ به بازار عرضه کرده است.

وی گفت: تعطیلی مراکز آموزشی، رستوران‌ها، اماکن عمومی، عزاداری‌ها، مجالس، مراکز دولتی و خصوصی، دانشگاه‌ها و سایر سبب شد میزان مصرف گوشت مرغ به شدت کاهش یابد و بر بازار عرضه تاثیر بگذارد.

وی تصریح کرد: تمامی این مسایل سبب شد قیمت عرضه بیشتر از تقاضا شود در حالیکه قیمت نهاده‌های دامی نیز زیاد بود لذا مرغداری‌ها با مشکلات زیادی مواجه شدند.

اشرفی گل گفت: کرونا همانطور که بر همه بخش‌ها تاثیر گذاشته اما بخش کشاورزی بیشتر دچار ضرر و زیان شده است.

وی با بیان اینکه قیمت مرغ زنده به حداقل ممکن رسیده است یادآور شد: قیمت مصوب تنظیم بازار هر کیلوگرم مرغ زنده در کشور هشت هزار و ۵۵۰ تومان است که در استان تا هفت هزار تا هفت هزار و ۵۰۰ تومان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: قیمت کشتارگاه نیز ۱۰ هزار و ۹۹۰ تومان، فروشگاه‌های عرضه مستقیم ۱۰ هزار و ۹۹۰ تومان و مابقی فروشگاه‌ها ۱۱ هزار و ۸۰۰ تا ۱۲ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه سالانه هر واحد مرغداری چهار دوره جوجه‌ریزی انجام می‌دهد گفت: هر دوره ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار و در مجموع ظرفیت جوجه‌ریزی استان در طول سال ۴۱ میلیون قطعه است.

اشرفی گل افزود: پارسال حدود ۳۳ میلیون جوجه‌ریزی داشتیم که منجر به تولید ۵۴ هزار تن مرغ در ۶۴۰ واحد مرغداری صنعتی استان شد.

وی بیان کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ به ازای هر نفر در سال ۲۸ کیلوگرم است که مصرف استان در طول ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن است و مابقی مازاد به صورت گرم، منجمد یا زنده از استان خارج می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ارتباط با قیمت دان گفت: قیمت دان مصوب و بر اساس ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد و در استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از شیوع کرونا توسط بخش خصوصی دان در حد بسیار کم توزیع می‌شود اما شرکت پشتیبانی امور دام ۲۵ درصد نیاز استان را تامین کرده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...