نماینده مجلس: ۲۲هزار نفر در استان کرمان درخواست بیمه بیکاری دادند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نماینده مجلس: ۲۲هزار نفر در استان کرمان درخواست بیمه بیکاری دادند

کرمان - عضو کمیسیون اقتصادی و نمانیده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۶۰۰ هزار نفر در کشور تا هفته گذشته درخواست بیمه بیکاری داشته اند که ۲۲هزار نفر آن مریوط به این استان است.

به گزارش اکودام، محمدرضا پورابراهیمی روز شنبه در نخستین نشست شورای اداری استان کرمان افزود: با توجه به وضعیت معیشت مردم، خانواده های بسیاری مشکل دارند که برخی از نهادهای حمایتی، بخشی از خیریه ها و سازمان های انقلابی کمک دریافت می کنند اما افرادی هستند که از جایی حمایت نمیشوند.

وی اظهار داشت : برای حذف هم پوشانی ها در خدمات رسانی ، پیشنهاد می دهیم استان کرمان پیشگام شود و این سه بخش اطلاعات شفاف شود تا بتوانیم از طریق بنگاه های بزرگ و کمک های بخش های مختلف در شرایطی که معیشت مردم دچار مشکل شده، تصویر مشخصی در حوزه حمایت ها ارائه بدهیم.

به گفته این نماینده مجلس نرخ رشد اقتصاد ایران در سال ۹۷ منفی ۴.۲ درصد و در سال گذشته با احتساب بخش نفتی منفی ۷.۶ درصد و بدون بخش نفتی صفر بوده است.

وی اظهار داشت: نرخ رشد بخش کشاورزی ۳.۲ درصد و ساخت و ساز ۹.۶ درصد بوده که رشد این بخش ها در سال گذشته موجب شده نرخ رشد اقتصاد بدون نفت صفر بشود.

پور ابراهیمی افزود: شرایطی که در سال ۹۷ بود نشان میدهد با توجه به تحریم و وضعیت نفت، امکان جبران رشد اقتصادی در بخش های دیگر وجود دارد و پیش بینی میشود در سال جدید بتوانیم با هدفگذاری و نامگذاری سال به جهش تولید، این مسیر را به سمت نرخ رشد مثبت سوق بدهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیامدها و مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا بر کسب و کارها بیان کرد: نخستین موضوع رکود در اقتصاد کشور است و سه بخش اصلی، صنعت و معدن، کشاورزی و خدمات به دلیل شیوع کرونا دچار آسیب های جدی شده اند که باید برای جبران خسارات ناشی از این وضعیت اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه در راستای تحقق جهش تولید مسیر مواجهه با رکود ناشی از کرونا باید تبیین شده و از این مسیر اقدامات لازم را در دستور کار قرار بدهیم اظهار داشت: برخی موارد توسط دولت اعلام شده و نخستین درخواست من این است که استاندار کرمان موارد مربوط به ابلاغ ملی را در حوزه اجرا در دستور کار قرار بدهد و واحدهای صنفی، بنگاه های اقتصادی و مجموعه خدماتی نیازمند ارائه دستورالعمل های شفاف هستند تا مسائل پیگیری شود.

پورابراهیمی اظهار داشت: در حوزه سلامت و به منظور مقابله با کرونا، با موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مقابله با این ویروس اختصاص پیدا کرد که سهم استان کرمان در این حوزه مشخص نیست و درخواست داریم اطلاع رسانی شود تا پیگیری لازم انجام شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سیل شهداد و گلباف اظهار کرد: شرایط خاصی به ویژه در روستای «جهر» وجود دارد و منازل مردم دچار خسارت جدی شده است.

وی افزود: بخشی از مصوبات سال قبل ستاد حوادث عملیاتی نشده و یکی از آنها احداث خاکریز دو و نیم کیلومتری دور شهر اندوهجرد بوده که ایجاد نشده و حجم عظیمی از سیلاب وارد منازل و باغات مردم شده است.

وی گفت: از هفتم خردادماه مجلس یازدهم کار خود را آغاز می کند و اعلام کرده ایم که در کنار مدیریت استان و مجموعه مدیران خواهیم بود تا بتوانیم در سال جاری دست به دست هم داده و به مطالبات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...