۳۸ هزار تن کود کشاورزی در استان قزوین توزیع شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۳۸ هزار تن کود کشاورزی در استان قزوین توزیع شد

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۳۸ هزار و ۸۶۷ تن انواع کود کشاورزی بین بهره برداران استان توزیع شده است.

به گزارش اکودام، مجید اسماعیلی اظهار کرد: از این میزان کود شیمایی ۳۳ هزار و ۷۸ تن ازته «اوره»، ۴۰۷۹ تن کود فسفاته «سوپرفسفات تریپل و دی آمونیوم فسفات» و ۱۷۱۰ تن کود پتاسه «سولفات پتاسیم» است.

وی افزود: این میزان کود با هماهنگی شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی تأمین و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان، توسط مدیریت‌های جهاد کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی تابعه از طریق کارگزاران بخش تعاونی و خصوصی مستقر در مناطق مختلف استان بین بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده است.

اسماعیلی؛ سهمیه سالانه کود کشاورزی استان در سال زراعی جاری را؛ ۵۵ هزار و ۴۳۹ تن ازته، ۱۹ هزار و ۸۵۶ تن فسفاته و ۱۵۳۶ تن پتاسه ذکر کرد.

وی یادآور شد: به منظور پایداری تولید محصولات کشاورزی و دستیابی به عملکرد کمی و کیفی مناسب در تولید محصولات کشاورزی و به لحاظ اهمیت آن در اقتصاد و معیشت کشاورزان و جایگاه ویژه آن در تأمین امنیت غذایی جامعه، تأمین به موقع و به میزان کافی نهاده‌های کشاورزی بالاخص کودهای شیمیایی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...