تولید داخلی کود کشاورزی با حفظ کیفیت افزایش می‌یابد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

تولید داخلی کود کشاورزی با حفظ کیفیت افزایش می‌یابد

حمید رسولی

رسولی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با حفظ کیفیت و رعایت استانداردها می‌توان به افزایش تولید داخلی کودهای کشاورزی کمک کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید رسولی در دوازدهمین جلسه کارگروه خودکفایی کودهای کشاورزی اظهار داشت:‌ برای دستیابی به اهداف طرح خودکفایی کودهای کشاورزی و رسیدن به حداکثر ظرفیت تولید داخل، تولید کنندگان داخلی مشکلاتی در زمینه رعایت مسائل فنی، استانداردها و حفظ کیفیت محصولات خود دارند که بخشی از آن با نگاه ویژه به توانمندی‌های این تولید کنندگان و وضعیت کیفی مواد اولیه قابل بررسی و تسهیل است.

وی افزود: تولید کنندگان داخلی کودهای کشاورزی در سال‌های اخیر برای تولید کودهای کشاورزی در داخل کشور منطبق با استانداردهای مورد تایید موسسه ملی استاندارد و موسسه خاک و آب زحمات بسیاری کشیده‌اند و در حال حاضر با توجه به اهداف طرح خودکفایی کودهای کشاورزی و ضرورت افزایش تولید این تولید کنندگان، در خصوص برخی از این استانداردها و محدودیت‌های موجود در مسیر تولید کودهای کشاورزی سوالاتی دارند.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی، ضمن تقدیر از همکاری موسسه تحقیقات خاک و آب و همکاران فنی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در راستای ایجاد تسهیلات لازم در حمایت از تولید داخلی کودهای کشاورزی، توضیحات مبسوطی را ارائه کرد و از همکاران خود و تولید کنندگان داخلی کودهای کشاورزی درخواست کرد که متعهدانه در راستای افزایش تولید ملی اقدامات لازم را معمول دارند.

در این نشست، اسدی رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب و دکتر داوودی معاون ایشان در خصوص ضرورت رعایت استانداردها و حفظ کیفیت تولیدات کودهای داخلی نقطه نظرات خود را بیان کردند.

همچنین روسای انجمن‌های تولید کنندگان کودهای فسفاته، پتاسه و آلی زیستی نیز به نمایندگی از اعضای صنف خود، مشکلات و مسایلی را که در زمینه اجرای مسائل فنی و استانداردها با هدف افزایش تولیدات خود خواهند داشت، اعلام کردند.

گفتنی است؛ پس از طرح مباحث فنی در این جلسه، مقرر شد پیشنهادات تولید کنندگان در جلسه هفته آتی کمیته فنی موسسه مورد بررسی قرار گرفته و نقطه نظرات موسسه در این ارتباط به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی منعکس شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیآغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج ...

کشاورزیتخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر

به گزارش خبرگزاری مهر، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی فروردین ماه امسال...

کشاورزیهمکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی

به گزارش خبرنگار مهر، پاکستان کشوری با جمعیت ۲۳۵ میلیون از بین کشورهای همسایه ایران بازار بزرگی برای بحث صادرات دارد. به...

کشاورزیواردات موز صرفاً از محل صادرات گروهی از کالاها مجاز است

به گزارش خبرگزاری مهر، ضوابط تأمین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد. بر اساس سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، ...