محموله دام قاچاق در بوکان کشف شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

محموله دام قاچاق در بوکان کشف شد

مهاباد- فرمانده انتظامی بوکان گفت: یک محموله دام قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با هوشیاری ماموران این فرماندهی کشف و ضبط شد.

به گزارش اکودام، سرهنگ سلمان حیدری روز سه‌شنبه افزود: در راستای تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق احشام و دام زنده و سلب تحرک از قاچاقچیان، ماموران انتظامی ایست بازرسی شهید رجایی هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه کامیون حامل احشام را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از این کامیون ۷۹ راس گوسفند قاچاق که فاقد مدارک قانونی و مجوز دامپزشکی و در حال انتقال به خارج از استان بود، کشف شد.

وی اضافه کرد: در این زمینه یک نفر قاچاقچی دستگیر و دام‌های قاچاق با هماهنگی مقام قضایی تحویل اداره دامپزشکی این شهرستان شد.

فرمانده انتظامی بوکان با بیان اینکه نیروی انتظامی در مورد کالاها و مواردی که ممکن است سلامت افراد جامعه را به خطر بیندازد، با جدیت برخورد می‌کند، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان تمام توان خود را برای مقابله با پدیده قاچاق به کار گرفته و با مخلّان عرصه اقتصادی مبارزه جدی را آغاز کرده است.

سرهنگ حیدری افزود: قاچاق دام با توجه به ممنوعیت عرضه دام زنده از آذربایجان‌غربی از خطوط قرمز ستاد مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان محسوب می‌شود و نهادهای مسوول در این زمینه سخت‌گیری و با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

بوکان در مسیر استان کردستان به آذربایجان‌غربی و کریدور شمال به جنوب کشور واقع است و هرساله مقادیر زیادی کالای قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط می‌شود.

این شهرستان دارای بزرگ‌ترین میدان دوآب در غرب کشور است که از زمان شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌ است.

این بازار هفتگی در روزهای شنبه هر هفته در بوکان دایر می‌شد که به علت مهاجرت برخی از بازاریان از استان‌هایی نظیر تهران، قم، زنجان، کرمانشاه، کردستان و دیگر شهرستان‌ها برای معامله دام از قبیل گاو و گوسفند و به علت تجمع بیش از سه هزار نفر در هفته در آن تعطیل شد.

از ابتدای سالجاری تاکنون سه محموله دام سبک به تعداد ۱۶۳ راس دام سبک و به ارزش ۶.۵ میلیارد ریال در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...