فعالان بخش کشاورزی تا پایان سال شناسه یکتا دریافت کنند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

فعالان بخش کشاورزی تا پایان سال شناسه یکتا دریافت کنند

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: تمام فعالان بخش کشاورزی تا پایان سال باید برای دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

نشست خبری رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. امیر سیاح، رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار با اشاره به مجوزهای کاغذی و قدیمی گفت: تمام بهره برداران و فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی باید برای دریافت شناسه یکتا تا پایان سال اقدام کنند.

وی افزود: ما در درگاه مجوزها ملزم به تولد آسان و رشد سریع واحدهای تولیدی است. سامانه اطلاعات کسب و کار ایران به دنبال تسهیل گری در حوزه فعالیت اقتصادی و کشاورزی است.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار تاکید کرد: هر فرد فعال اقتصادی در حوزه‌های مختلف مانند کشاورزی که در بانک اطلاعات این سامانه حضور ندارد باید برای دریافت شناسه یکتا و کد QR اقدام کند.

سیاح گفت: کشاورزان، باغداران، دامداران و… از ابتدا سال ۱۴۰۳ باید شناسه یکتا داشته باشد در غیر این صورت بانک‌ها به این افراد حساب تجاری نمی‌دهد.
ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار در ادامه اضافه کرد: آینده پژوه های مجوزها شامل ۴ بخش است، نخست، تمام مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شود. دوم، حساب تجاری به شناسه یکتا متصل گردد که ابزار نظارتی پسینی مؤثری بر فعالیت‌های اقتصادی است. سوم، صدور خودکار مجوز به جای دستگاه تعلل کننده از ابتدای زمستان و چهارم، سامانه‌های نظارت پسینی در تمام مراجع صدور مجوز از جمله اقدامات در دست اقدام است.

وی گفت: قرار است تمام فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی شفاف بوده و مشخص است چه کسی چه محصولی تولید و به چه کسی فروخته است.

سیاح در پاسخ به این پرسش مهر که آیا این امر منجر به کاهش قاچاق محصولات کشاورزی و دامی می‌شود، عنوان کرد: با کاهش فعالیت‌های زیرپله ای قطعاً از حجم قاچاق کالاها از کشور کم شده و هر فروش ریالی به ثبت می‌رسد.

این مسؤول دولتی در پاسخ به پرسش دیگر مهر اینکه این امر منجر به تداخل فعالیت‌ها بین رصدخانه وزارت جهاد کشاورزی و سامانه اطلاعات محیط کسب و کار ایران نخواهد شد، گفت: هر فروش ریالی باید مشخص باشد بین چه کسانی انجام می‌شود و هر نهاد به وظایف خود عمل می‌کند. وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید رصد دارد و در سامانه کسب و کار فعالیت‌های اقتصادی مورد پایش قرار می‌گیرد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیدلارهای موجود در اقتصاد ایران «اتلاف پایه» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید فرتوک زاده، تحلیلگر تجارت بین‌الملل و مدرس دانشگاه در میزگردی علمی با مطرح کردن این پرسش که د...

کشاورزیخرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میل...

کشاورزی‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به باز...

کشاورزیواردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس آمار گمرک ایران، واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رس...