قدرت غذا در گرو اقتدار رسانه است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱ بهمن , ۱۴۰۳
وزیر جهاد کشاورزی:

قدرت غذا در گرو اقتدار رسانه است

سیدجواد ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی بخش قدرتمندی است که به رسانه‌های قدرتمند نیاز دارد‎‎‏؛ بنابراین با تغییر نگرش و استفاده از ابزارها می‌توانند رسالت خود را به انجام برسانند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: در سال ۱۴۰۲ با تغییر نگرش و ایجاد یک خط مشی جدید در حوزه رسانه‌‌ای کشاورزی کشور، باید جایگاه شایسته‌ای برای رسانه‌های بخش کشاورزی پایه‌ریزی کنیم، تا در سال‌های آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.
او با بیان اینکه رسانه یک ضرورت برای بخش کشاورزی کشور است، افزود: بخش کشاورزی عامل قدرت در کشور است و برای حمایت از کشاورزان باید جایگاه رسانه‌ها در بخش کشاورزی را برای مردم بازتعریف کرده و از ظرفیت رسانه‌ها برای نمایان کردن نقاط قوت بخش کشاورزی و رفع نقاط ضعف استفاده کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقتدار غذایی به اقتدار رسانه‌ای نیاز دارد، گفت: کشاورزی بخش قدرتمندی است که به رسانه‌های قدرتمند نیاز دارد، بنابراین رسانه‌ها با تغییر نگرش و استفاده از ابزارها و روش‌های جدید رسانه‌ای و با جهاد تبیین در حوزه غذا و کشاورزی، می‌توانند رسالت خود را به انجام برسانند.
او با اشاره به شعار امسال با نام “رشد تولید و مهار تورم”، گفت: سازمان تعاون روستایی با انجام وظیفه بازاررسانی به عنوان اصلی‌ترین بخش وزارت جهاد کشاورزی در مهار تورم نقش‌آفرین است و در این راستا رسانه‌ها و نشریات تخصصی بخش کشاورزی باید تعاون روستایی را به عنوان سازمان حامی کشاورزان ایران در انجام این رسالت مهم یاری کنند.
به گفته ساداتی‌نژاد، حوزه کشاورزی و جنس تولیدات آن در همه جای دنیا در فصول مختلف سال ثابت نیست و دارای نوسان قیمت است، رسانه‌ها باید در جهت حمایت از کشاورزان، مرغداران، باغداران و … به مردم بخصوص نسل جوان تبیین کنند که تولید محصولات کشاورزی همراه با نوسان قیمت است و حتی گاهی افزایش قیمت‌ محصولات کشاورزی امری طبیعی است.
وزیر جهاد با بیان اینکه امروزه رسانه‌ها بزرگترین حامی کشاورزان هستند‏، گفت: موتور اصلی کشاورزی کشور در استان‌ها است و در این راستا توجه و نمایان کردن پیشرفت‌های بخش کشاورزی استان‌های کشور از سوی رسانه‌ها و نشریات تخصصی مورد تاکید است.
او افزود: وزارت جهاد کشاورزی که وظیفه تامین غذای مردم را بر عهده دارد، در انجام وظایف خود با هرگونه تخلف در بخش مقابله کرده و در جهت اصلاح امور بخش کشاورزی تلاش می‌کند و در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها و نشریات تخصصی بخش کشاورزی استفاده خواهد کرد.
ساداتی نژاد ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ باید در حوزه رسانه و بخصوص رسانه ملی و صدا و تصویر بخش کشاورزی ایران و اعتلا و ارتقای آن و نمایان کردن زحمات بخش کشاورزی در ذهنیت مردم تلاش کنیم و در این امر مداومت داشته باشیم.
 او گفت: رسانه‌ها به عنوان یک قدرت در بخش کشاورزی با تعامل با مردم می‌توانند آنان را در حوزه تنظیم بازار و حمایت از تولیدات بخش کشاورزی و کشاورزان تشویق و ترغیب کنند.
سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیطرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت / سهم زراعت چوب ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا احمدی، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پیش‌بینی کرد: با استقبال مردم و بخش خصوصی، سهم زرا...

کشاورزیایران به ۸۰ کشور خرما صادر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از صادرات خرمای ایران به بیش از ۸۰ کشور ج...

کشاورزیتنظیم بازار روغن، منوط به تسریع واردات روغن خام است

به گزارش خبرگزاری، محمد مختاریانی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی صنایع روغن نباتی گفت: واردات روغن خام در مقایسه با مدت مشابه...

کشاورزیکاهش ۳۲ درصدی واردات روغن خام

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انجمن صنایع روغن نباتی ایران، محمد مختاریانی روز جمعه با بیان اینکه تا پایان آذرماه امسا...