قدرت غذا در گرو اقتدار رسانه است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۲۵ خرداد , ۱۴۰۴
وزیر جهاد کشاورزی:

قدرت غذا در گرو اقتدار رسانه است

سیدجواد ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی بخش قدرتمندی است که به رسانه‌های قدرتمند نیاز دارد‎‎‏؛ بنابراین با تغییر نگرش و استفاده از ابزارها می‌توانند رسالت خود را به انجام برسانند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: در سال ۱۴۰۲ با تغییر نگرش و ایجاد یک خط مشی جدید در حوزه رسانه‌‌ای کشاورزی کشور، باید جایگاه شایسته‌ای برای رسانه‌های بخش کشاورزی پایه‌ریزی کنیم، تا در سال‌های آینده نیز مورد استفاده قرار گیرد.
او با بیان اینکه رسانه یک ضرورت برای بخش کشاورزی کشور است، افزود: بخش کشاورزی عامل قدرت در کشور است و برای حمایت از کشاورزان باید جایگاه رسانه‌ها در بخش کشاورزی را برای مردم بازتعریف کرده و از ظرفیت رسانه‌ها برای نمایان کردن نقاط قوت بخش کشاورزی و رفع نقاط ضعف استفاده کنیم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقتدار غذایی به اقتدار رسانه‌ای نیاز دارد، گفت: کشاورزی بخش قدرتمندی است که به رسانه‌های قدرتمند نیاز دارد، بنابراین رسانه‌ها با تغییر نگرش و استفاده از ابزارها و روش‌های جدید رسانه‌ای و با جهاد تبیین در حوزه غذا و کشاورزی، می‌توانند رسالت خود را به انجام برسانند.
او با اشاره به شعار امسال با نام “رشد تولید و مهار تورم”، گفت: سازمان تعاون روستایی با انجام وظیفه بازاررسانی به عنوان اصلی‌ترین بخش وزارت جهاد کشاورزی در مهار تورم نقش‌آفرین است و در این راستا رسانه‌ها و نشریات تخصصی بخش کشاورزی باید تعاون روستایی را به عنوان سازمان حامی کشاورزان ایران در انجام این رسالت مهم یاری کنند.
به گفته ساداتی‌نژاد، حوزه کشاورزی و جنس تولیدات آن در همه جای دنیا در فصول مختلف سال ثابت نیست و دارای نوسان قیمت است، رسانه‌ها باید در جهت حمایت از کشاورزان، مرغداران، باغداران و … به مردم بخصوص نسل جوان تبیین کنند که تولید محصولات کشاورزی همراه با نوسان قیمت است و حتی گاهی افزایش قیمت‌ محصولات کشاورزی امری طبیعی است.
وزیر جهاد با بیان اینکه امروزه رسانه‌ها بزرگترین حامی کشاورزان هستند‏، گفت: موتور اصلی کشاورزی کشور در استان‌ها است و در این راستا توجه و نمایان کردن پیشرفت‌های بخش کشاورزی استان‌های کشور از سوی رسانه‌ها و نشریات تخصصی مورد تاکید است.
او افزود: وزارت جهاد کشاورزی که وظیفه تامین غذای مردم را بر عهده دارد، در انجام وظایف خود با هرگونه تخلف در بخش مقابله کرده و در جهت اصلاح امور بخش کشاورزی تلاش می‌کند و در این راستا از ظرفیت رسانه‌ها و نشریات تخصصی بخش کشاورزی استفاده خواهد کرد.
ساداتی نژاد ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ باید در حوزه رسانه و بخصوص رسانه ملی و صدا و تصویر بخش کشاورزی ایران و اعتلا و ارتقای آن و نمایان کردن زحمات بخش کشاورزی در ذهنیت مردم تلاش کنیم و در این امر مداومت داشته باشیم.
 او گفت: رسانه‌ها به عنوان یک قدرت در بخش کشاورزی با تعامل با مردم می‌توانند آنان را در حوزه تنظیم بازار و حمایت از تولیدات بخش کشاورزی و کشاورزان تشویق و ترغیب کنند.
سرخط اخبار اقتصاد و کشاورزی

اقتصاد و کشاورزیتولیدکنندگان آرد، سبوس گندم را در بازار آزاد عرضه می‌کنند

یک مسئول صنفی گفت: تغییر قیمت سبوس از ۶ هزار تومان به ۹.۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم هنوز ابلاغ نشده اما کارخانه‌های آردسازی مبادرت به‌فروش آن در بازار آزاد با نرخ جدید کرده‌اند.

اقتصاد و کشاورزیفائو مرکز ثقل همکاری‌های بین‌المللی کشاورزی و غذا است

وزیر جهاد کشاورزی، نقش سازمان غذا و کشاورزی (فائو) در تسهیل دسترسی مردم به غذا را محوری دانست و گفت: فائو می‌تواند مرکز ثقل هماهنگی و همکاری‌های بین کشورهای دنیا در حوزه کشاورزی و غذا باشد.

اقتصاد و کشاورزیبحران آب لرستان به مرحله تنش آبی رسید / کاهش ۹۰ درصدی بارندگی در ۲ حوضه آبریز کرخه و کارون...

بحران آب لرستان، این روزها نگرانی‌هایی در مورد تامین آب شرب مردم ایجاد کرده است. خشکسالی و کاهش بارندگی، مدیریت نادرست م...

اقتصاد و کشاورزیوزیر جهاد کشاورزی با نماینده جدید فائو در تهران دیدار کرد

نماینده جدید سازمان غذا ‌و کشاورزی (فائو) در تهران با وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.