طرح نظارت بهداشتی برمراکز عرضه شیر خام فله ای درسنندج اجرا می شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
معاون سلامت دامپزشکی کردستان:

طرح نظارت بهداشتی برمراکز عرضه شیر خام فله ای درسنندج اجرا می شود

سنندج - معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان از اجرای طرح نظارت بهداشتی بر شیر خام موجود در مراکز ماست بندی شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش اکودام و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، ناصر مخدوم اظهار داشت: این اداره کل در راستای تشدید نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی اقدام به نظارت بهداشتی بر شیر خام موجود در مراکز ماست بندی و توزیع شیر فله ای کرده است.

وی افزود: این طرح در فاز اول در سطح مراکز ماست بندی و توزیع شیر خام فله ای در سطح شهرستان سنندج و با بهره گیری از توان کارشناسان خُبره آزمایشگاهی این اداره کل صورت می گیرد و با انجام حداقل هشت آزمایش، کیفیت شیر خام عرضه شده در مراکز یاد شده بررسی شده و در صورت مطابقت نداشتن با استاندارهای بهداشتی نسبت به تذکر کتبی به متصدی مرکز و در صورت تکرار به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

معاون سلامت دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: در این طرح تعداد ۱۴۱ مرکز عرضه شیر خام شناسایی شده در شهرستان سنندج تحت پوشش قرار خواهد گرفت و با انجام تست های تشخیصی، تقلبات شیر، نظیر افزودنی های مجاز و غیر مجاز مشخص می شود.

مخدوم یادآور شد: اجرای این طرح که برای اولین بار به این شیوه در استان کردستان اجرا می شود در فاز اول در مرکز استان و در فازهای بعدی، سایر شهرستان های استان نیز مورد پایش و بررسی مشابه قرار خواهند گرفت.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد از خرید شیر خام فله ای که مورد تائید دامپزشکی استان نبوده خودداری کرده و در صورت مشاهده عرضه شیر خام مشکوک، مراتب را از طریق سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ دامپزشکی کردستان اطلاع رسانی کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...