ورود محموله‌های مرغ زنده به سیستان و بلوچستان ممنوع است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون استاندار سیستان وبلوچستان:

ورود محموله‌های مرغ زنده به سیستان و بلوچستان ممنوع است

زاهدان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ورود محموله‌های مرغ زنده به این استان ممنوع است و از توزیع و عرضه غیربهداشتی آن باید جلوگیری شود.

به گزارش اکودام، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست ستاد تنظیم بازار که با هدف بررسی وضعیت عرضه مرغ زنده در سطح این استان برگزار شد، اظهار داشت: مرغداری‌های سطح استان موظف هستند مرغ تولید شده خود را از طریق کشتارگاه وارد چرخه توزیع کنند.

وی گفت: تولیدکنندگان مرغ استان خراسان جنوبی با اخذ مجوزهای دامپزشکی باید مرغ زنده را برای کشتار وارد کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان کنند تا پس از آن مرغ کشتار شده وارد زنجیره توزیع شود و اگر جدای از این چرخه مرغ زنده وارد استان شود همانند گذشته توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط خواهد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: مرغدارانی که مرغ تولیدی را وارد کشتارگاه نکنند دامپزشکی و جهاد کشاورزی از تحویل جوجه، نهاده‌های دامی و سوخت به آنها جلوگیری خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اتحادیه مرغداران سیستان و بلوچستان نسبت به راه‌اندازی فروشگاه و نمایندگی عرضه مرغ کشتار روز با برند معتبر در سطح استان اقدام تا بتوانند با بازار مرغ وارد شده از خارج استان رقابت کنند.

زنگنه ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود که با توجه به همجواری با بازار مصرف ۲ کشور افغانستان و پاکستان مرغ تولیدی در استان صادر و مرغداران از شرایط رکود خارج شوند.

وی بیان کرد: برای فراهم شدن زمینه صادرات مرغ تولید شده در استان و همچنین مرغ زنده سایر استان‌ها تسهیلات ارزان جهت ایجاد خط N۲و همچنین ایجاد سایر زیرساخت‌های مورد نیاز از محل تسهیلات روستایی وجود دارد و مرغداران می‌توانند برای ایجاد این زیرساخت‌ها از این تسهیلات استفاده کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...