۳۴ هزار تن کالای از گمرکات استان مرکزی صادر شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

۳۴ هزار تن کالای از گمرکات استان مرکزی صادر شد

اراک - مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: ۳۴ هزار و ۷۰ تن انواع کالای غیرنفتی فروردین امسال از مبادی گمرکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

«اسماعیل حسینی» روز پنجشنبه افزود: این کالاها به ارزش ۱۵ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۶۴۰ دلار به ۸۴ کشور جهان از جمله افغانستان، عراق، آذربایجان، ترکیه و آلمان صادر شده‌ است.

وی ادامه داد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سنگین، ظروف بلور وشیشه‌ای، قوطی آلومینیومی، چیپس، شمش روی، فروسیلیسیوم، بیسکویت، ناودانی و کاغذ کارتن از جمله کالاهای صادر شده این  استان در سال جاری است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۹۸۱ تن کالا به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۱۱ هزار دلار از ابتدای سال جاری تاکنون به این استان وارد شده‌ است.

حسینی افزود: واردات این کالاها از ۱۹ کشور از جمله چین، امارات متحده عربی، تایوان، آلمان و تایلند به استان مرکزی صورت گرفته و عمده این اقلام مواد اولیه برای تولید است.

وی ادامه داد: کویل آلومینیومی،  کنسانتره، کربن بلک، ماشین‌آلات و اجزا و قطعات، اسانس بهداشتی، مواد پایه تولید پوشک، قطعات لامپ ال ای دی و گریس از جمله کالاهای واردتی امسال این استان است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: ۲۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۴۵۸ میلیون  ریال امسال در گمرکات این استان تشکیل شده‌است.

حسینی گفت: فلش، لوازم خانگی برقی، پارچه، ماینر، مغزهای گردو و بادام ، لوازم یدکی خودرو، لامپ و لوازم التحریر از جمله کالاهای قاچاق کشف شده در استان مرکزی بوده‌است.

وی افزود: گمرکات استان مرکزی در فروردین امسال ۳۹ میلیارد و ۵۷۲ میلیون ریال درآمد ملی و استانی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات این استان در سال جاری را ۴۵ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال عنوان کرد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...