پَرش قیمت گوشت سفید در بازار - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

پَرش قیمت گوشت سفید در بازار

رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان از افزایش ۱۰ درصدی قیمت گوشت سفید و ادامه این روند تا دو هفته آینده در بازار استان اصفهان خبرداد.

محمد علی فروغی رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان اظهارداشت:باتوجه به کاهش شدید قدرت خرید مردم در سال جدید متاسفانه شاهد افزایش ۱۰ درصدی نرخ گوشت سفید در بازار استان اصفهان هستیم.

او افزود: نبود نظارت دقیق و صحیح بر نحوه‌ی توزیع و عرضه گوشت سفید از دیگر دلایل افزایش قیمت اقلام گوشت سفید در بازار استان اصفهان به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان تاکید کرد:از انجایی که شاهد نوسانات شدید قیمت گوشت سفید به صورت هفتگی در بازار هستیم درحال حاضر اصلی‌ترین مسئولیت و ماموریت مسئولان اتحادیه گوشت سفید استان حل مشکل نوسانات قیمت گوشت سفید با ارائه تسهیلات مالی است.

فروغی ادامه داد:تاکنون قیمت گوشت سفید از ۱۰ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان افزایش پیدا کرده و پیش بینی می‌شود روند صعودی نرخ گوشت سفید در بازار طی ۲ هفته اینده ادامه داشته باشد.

او افزود:در جلسه‌ای که با حضور مسئولان مربوطه استان اصفهان در مورد تحقق جهش تولید و رفع موانع رشد و توسعه برگزار شد مقرر گردید تا ظرفیت‌های لازم برای برطرف سازی مشکلات اقتصادی بازار گوشت سفید استان اصفهان در اولویت قرار گیرد.

رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان یادآور شد: در استان اصفهان بیش از هزارو ۹۰۰ واحد صنفی عرضه کوشت سفید وجود دارد که باتوجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه تاکنون ۸۹ درصد از این واحد‌ها با رعایت اصول و قوانین بهداشتی مشغول فعالیت هستند.

فروغی گفت:با وجود ویروس کرونا در سطح استان شاهد اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های شدیدی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان هستیم که در نهایت این محدودیت‌ها موجب بیکاری بیش از ۲ هزارنفر در این حوزه شده است.

او ادامه داد: می‌توان با استفاده از تسهیلات ارائه شده و حمایت‌های لازم بسیاری از این خسارات ناشی از ویروس کرونا را برطرف ساخت.

رئیس اتحادیه گوشت سفید استان اصفهان در مورد اوضاع سطح کیفیت گوشت سفید در بازار ضافه کرد: از انجایی که میزان تولید گوشت سفید نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افت کرده و کاهش یافته باعث شده تا روند درجه بندی اقلام گوشت سفید از جمله مرغ و ماهی دچار مشکل شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...