تولید فلفل دلمه صادراتی در لالی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تولید فلفل دلمه صادراتی در لالی

سرپرست جهاد کشاورزی لالی گفت: تولید فلفل دلمه صادراتی برای نخستین بار در لالی با رنگ‌های مختلف در یک گلخانه با موفقیت انجام شد.

علی عباس مظاهری روز شنبه بیان کرد: سعید تاج گر از گلخانه داران جوان شهرستان لالی با همت بلند خود توانست برای نخستین بار در لالی محصول فلفل دلمه با رنگ‌های مختلف را در گلخانه ۸۰۰  متری با موفقیت تولید کند.

وی افزود: بهره‌برداران و تولیدکنندگان شهرستان لالی می‌توانند گلخانه‌های خود را به سمت تولید فلفل دلمه‌ای سوق دهند چون به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است.

سرپرست جهاد کشاورزی لالی ادامه داد: این محصول در یک دوره شش ماهه برداشت می‌شود و از هر هزار متر مربع گلخانه ۸ تا ۱۰ تن فلفل دلمه برداشت شود.

وی گفت: این جوان توانسته با استفاده از روش‌های کنترل بیولوژیک و مدیریت دما و رطوبت یک محصول صددرصد سالم و ارگانیک تولید کند.

سرپرست جهاد کشاورزی لالی افزود : محصول گلخانه‌دار جوان شهرستان لالی به دلیل کیفیت بالای محصول در سطح بین المللی، به استان اصفهان منتقل و از آنجا به کشور روسیه صادر شد.

استان اصفهان و مرکزی از استان‌های پیش رو در تولید فلفل دلمه ای گلخانه ای هستند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی ...

کشاورزی۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی و د...

کشاورزیصادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیری...

کشاورزیمرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت و...