پروانه چرای دام برای ۱۵ هزار هکتار از مراتع قزوین صادر می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پروانه چرای دام برای ۱۵ هزار هکتار از مراتع قزوین صادر می‌شود

قزوین - پروانه چرای دام سال جاری برای ۱۵ هزار هکتار از مراتع استان قزوین که ممیزی آنها از سوی کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شده برای بهره برداران صادر می‌شود.

معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین روز دوشنه اظهار داشت: هر ساله پروانه چرای دام در سطح ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار از مراتع ممیزی شده استان قزوین صادر می شود.

محرم رضایی زاده با بیان اینکه ۲۹ هزار بهره بردار (دامدار) از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین دارای پروانه چرای دریافت کرده اند،افزود: در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار هکتار از مراتع استان برای چرای دام ها مورد بهره برداری قرار دارد.

وی اظهار داشت: مجموع مراتع استان قزوین ۸۵۰ هزار هکتار است که به انواع ییلاقی و قشلاقی و سه درجه خوب، متوسط و ضعیف تقسیم می شوند.

معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین افزود: در پروانه چرای دام میزان واحد (تعداد) دامی، زمان آغاز و پایان مدت بهره برداری از مرتع در طی یک سال و محدوده مراتع قابل استفاده تعیین می شود.

وی با بیان اینکه بهره برداران در قبال دریافت پروانه دام باید عوارض دولتی پرداخت کنند،اظهار داشت: در صورت عدم پرداخت این پروانه و یا مواردی چون تخریب مرتع، حضور تعداد واحد دامی بیش از میزان تعیین شده در مرتع تعیین شده و یا حضور دام در مراتع خارج از محدوده مشخص شده باعث جریمه و ابطال پروانه چرای دام می شود.

۶۰درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی در برگرفته است که از این میزان ۸۵۰ هزار هکتار شامل مراتع هستند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...