معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و الزامی شدن استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی، شرکت مترو تهران و حومه بر حسب وظایف ذاتی خویش، اقدام به توزیع و عرضه ماسک توسط نمایندگان وزارت صمت در قالب طرح "سفر به سلامت" کرد.
حسان بیسادی در گفتگو با خبرنگار وبدا، با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم مترو تهران، ضدعفونی کردن مستمر فضاهای عمومی ایستگاهی و قطارها بود. همچنین این معاونت اقدام به اطلاع رسانی گسترده در خصوص ویروی کرونا، راه های پیشگیری، رعایت فاصله مناسب، در قالب های مختلف شامل بنرهای سکوپی، کتیبه های داخل قطار، نمایشگرهای ایستگاه و قطارها و پادکست های تولید شده تحت عنوان رادیو مترو کرد.
وی با بیان اینکه یکی از گام های بزرگ پیشگیری از شیوع کروناویروس، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بود، افزود: در این فاز، مترو تهران و معاونت فرهنگی و اجتماعی با استفاده از ظرفیت های خود در خصوص لزوم فاصله گذاری اجتماعی در مترو اقداماتی مانند نشانه گذاری، اطلاع رسانی و آموزش های شهروندی را انجام داد.
معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر با توجه به الزامی شدن استفاده از ماسک توسط مسافران در مترو، تلاش شد تا در عموم ایستگاه ها، غرفه فروش ماسک با قیمت مناسب دایر شود که این طرح با استقبال خوب مسافران همراه شد.
بیسادی ادامه داد: برای تامین ماسک مورد نیاز مسافران، ۴ مجموعه تولیدی شامل شرکت ها و اتحادیه ها توانستند در مدت زمان محدودی، تعداد زیادی ماسک را برای فروش به مسافران تامین کنند که این اقدامات، ارزشمند است.