سازمان تعاون روستایی مردمی‌ترین بخش جهاد کشاورزی است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سازمان تعاون روستایی مردمی‌ترین بخش جهاد کشاورزی است

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی مردمی‌ترین بخش جهاد کشاورزی است و در گذشته دارای بزرگترین شبکه فروشگاهی در جامعه روستایی ایران بوده است.

محمدمهدی برومندی، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان مرکزی تعاون روستایی، با اشاره به اینکه امروز در دوران جنگ اقتصادی هستیم، تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی حافظ امنیت غذایی کشور است.

وی افزود: سازمان مرکزی تعاون روستایی مردمی‌ترین بخش جهاد کشاورزی است و در گذشته دارای بزرگترین شبکه فروشگاهی در جامعه روستایی ایران بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی، با اشاره به وجود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ فروشگاه روستایی در سال‌های دور، یادآور شد: این مهم به عنوان یک زنجیره فعال به روستاییان خدمت‌رسانی می‌کرد.

وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی با بکارگیری علم و دانش، روش‌های نوین مدیریت و سیستمی کردن خدمت نقش مهمی را در تولید غذا و زنجیره تولید تا مصرف ایفا می‌کند.

به گفته برومندی، تنظیم بازار، انسجام، تشکیل تشکل‌های بخش کشاورزی و ایجاد نظام‌های بهره‌بردار از مهمترین فعالیت‌های این سازمان به شمار می‌رود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیدلارهای موجود در اقتصاد ایران «اتلاف پایه» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید فرتوک زاده، تحلیلگر تجارت بین‌الملل و مدرس دانشگاه در میزگردی علمی با مطرح کردن این پرسش که د...

کشاورزیخرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میل...

کشاورزی‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به باز...

کشاورزیواردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس آمار گمرک ایران، واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رس...