سیل و طغیان رودخانه‌ها به باغداران خلخال خسارت زد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سیل و طغیان رودخانه‌ها به باغداران خلخال خسارت زد

اردبیل_بارش باران شدید همراه با تندباد موجب جاری شدن سیل در خلخال شده و خسارات مالی سنگینی به باغداران این منطقه زد.

به گزارش اکودام، وزش باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت، رگبار تند و بارش برف موجب شکسته شدن درختان کنار خیابان‌های شهر خلخال شده  و خساراتی را به واحدهای مسکونی و تجاری خلخال وارد کرد.

همچنین به علت سقوط درختان بلند تبریزی، صنوبر و بید در باغ‌های حاشیه رودخانه هروچایی به داخل رودخانه،  مسیر آب تغییر یافته و سیلاب وارد باغ‌های میوه این شهرستان شد.

رییس اداره راه هواشناسی خلخال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دیروز بیش از ۳۰ میلیمتر باران در این شهر باریده و این بارش همراه با ذوب شدن برف ارتفاعات مشرف به شهر موجب سیلابی شدن رودخانه های عبوری از داخل خلخال شد .

تلاش کارکنان فضای سبز شهرداری برای قطع درخت سقوط کرده در داخل آب رودخانه نتیجه ای نداشته و این کار نیمه کاره رها و به علت افزایش شدت ورود  سیلاب به داخل باغ‌های اطراف پل ائللر باغی این شهر  بخشی از محصولات کشاورزی باغداران را از بین رفت .

با افزایش شدت آب رودخانه هروچایی تنها پل فلزی پیاده روی واقع در پارک ائللر باغی شهر زیر سیلاب قرار گرفته  و ارتباط اهالی ساکن در دو بخش شمال شرقی و غربی این شهر قطع شده است .

درحالی که عملیات اجرایی ساخت پل ائللر باغی شهر خلخال از سوی شهرداری این شهر و از هشت سال پیش آغاز شده، این پروژه همچنان نیمه کاره رها و در مواقع بارندگی‌های شدید ارتباط شهر در این بخش از خلخال قطع شده و اهالی ساکن در دو سمت رودخانه با مشکل تردد مواجه می‌شوند .

صباح الدین برزگر شهردار خلخال علت نیمه کاره رها شدن عملیات اجرایی پل ائللر باغی این شهر را عدم تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل این پروژه اعلام کرد .

وی گفت: استفاده از اعتبارات داخلی شهرداری و درآمدهای های محلی برای تکمیل این پروژه بزرگ در هیچ شرایطی جوابگو نبوده و با اعتبارات موجود شهرداری تکمیل این پل سال ها طول خواهد کشید .

به گزارش اکودام، در عین حال  شدت بارندگی و راه افتادن سیلاب در مناطق مختلف این شهرستان به زیرساخت‌های شهری ، مناطق مسکونی و دامی روستایی ، بخش کشاورزی، باغی و ابنیه فنی راه‌های ارتباطی خسارت زده که میزان خسارت وارده در حال برآورد است .

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...