رویکرد مزارع پرورش ماهی سنتی خوزستان به سمت مکانیزه تغییر یابند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
در راستای جهش‌ تولید آبزیان در استان خوزستان؛

رویکرد مزارع پرورش ماهی سنتی خوزستان به سمت مکانیزه تغییر یابند

مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: مزارع پرورشی ماهی باید از حالت سنتی خارج شده و به سمت سیستم مکانیزه‌ای سوق داده شوند تا بتوانیم در امر تولید آبزیان جهش بزرگی ایجاد کنیم.

فتح‌الله ابوعلی اظهار کرد: با استفاده از روش مکانیزاسیون می‌توانیم از یک میزان مشخص آب چند بار استفاده کنیم و در بازچرخش آب، مصرف را به حداقل برسانیم و باعث هوادهی و تزریق اکسیژن به آب بشویم‌.

وی، توسعه کشت‌های متراکم و فوق متراکم را از جمله برنامه‌های شیلات خوزستان بیان کرد و افزود: در هر شهرستان یک مجتمع آبزی‌پروری ۲۰ تا ۳۰ هکتاری را به این منظور ساماندهی خواهیم کرد.

ابوعلی، توجه به تغذیه و نوع ترکیبات اولیه غذای کنسانتره را در روش متراکم و فوق متراکم پرورش ماهی مهم برشمرد و گفت: عواملی مانند استفاده از بچه ماهیان حد واسط با کیفیت بالا، مکانیزاسیون و به کارگیری ابزار آلات تصفیه آب و هوادهی (به جهت کاهش میزان آب و حداقل سطح زیر کشت) در افزایش میزان برداشت و جهش تولید آبزیان مؤثر و حائز اهمیت است.

مدیرکل شیلات خوزستان همچنین با اشاره به بازدید خود از واحدهای دو منظوره پرورش ماهی شهرستان بهبهان، اظهار کرد: شرایط این شهرستان برای پرورش ماهیان گرمابی، خاویاری و قزل آلا در فصل سرد مساعد است و باید از این پتانسیل‌ها به خوبی بهره‌برداری کرد.

وی، میزان تولید ماهی کپور و آمور را در واحدهای دو منظوره پرورش ماهی بهبهان در سال گذشته ۱۰۰ تن بیان کرد و افزود: در این واحدهای دو منظوره علاوه بر تولید آبزیان، آب بارور و غنی به سمت زمین‌های کشاورزی هدایت می‌شود.

مدیرکل شیلات خوزستان بر افزایش تنوع گونه‌ای در پرورش ماهی تأکید کرد و گفت: نباید متکی به تولید چند گونه محدود باشیم بلکه تنوع گونه‌ای پرورش آبزیان را باید سرلوحه کار قرار دهیم‌.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...