پرداخت چهار میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به متقاضیان مشاغل خانگی لرستان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پرداخت چهار میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به متقاضیان مشاغل خانگی لرستان

خرم‌آباد - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: چهار میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی سال گذشته در استان پرداخت شده است.

به گزارش اکودام، علی آشتاب روز شنبه افزود: این تسهیلات توسط بانک های توسعه تعاون و رفاه کارگران پرداخت و با استفاده ازآن ۶۶۷ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه سال ۹۹ تاکنون مشخص نشده ادامه داد: مشاغل خانگی زودبازده بوده و با توجه به سهولت دسترسی و بازار کاری که در دسترس دارند موجب توسعه کسب و کار می شوند بنابراین متقاضیان این مشاغل، به طور معمول موفق هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: ۳۱ طرح تعاونی فعال استان دچار مشکلاتی شده‌اند که به منظور رفع این معضل، پرداخت تسهیلات مورد نیاز آنها مصوب و تامین شده است.

آشتاب افزود: بررسی واحدهای مشکل دار و رفع طرح های اشتغال روستایی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد و مبلغ ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این خصوص مصوب شد.

وی با اشاره به پیگیری روزانه مشکلات تعاونی ها و حضور نمایندگان بانک ها در جلسات ویدئو کنفرانس اظهار داشت:‌ طی ۲ روز گذشته مسائل و مشکلات ۳۱ طرح معرفی شده به بانک توسعه تعاون با مبلغ ۷۴ میلیارد تومان و اشتغال فعال ۴۴۲ نفر بررسی  و مصوب شد بانک توسعه تعاون در سریع ترین بازه زمانی نسبت به عقد قرارداد و پرداخت این تسهیلات اقدام نماید.

آشتاب اظهار داشت:‌ سال گذشته ۹۴ طرح تعاونی در زمینه های مختلف با ۱۱۷ فرصت شغلی و یک هزار و ۱۷۷ نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت ۲۳ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار شده است.

آشتاب گفت:‌ این تعداد تعاونی، سرمایه بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز  و با محوریت حوزه های کشاورزی و صنعت ثبت شده است.

وی ادامه داد:‌ تعاونی‌ها به ویژه واحدهای تولیدی وخدماتی با استفاده از تجمیع سرمایه‌های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند تولید و توسعه اقتصاد را شتاب می دهند و تاحدودی مشکل اشتغال را برطرف می کنند.

تعاونی‎های فعال لرستان ۲ هزار و ۸۳۶ واحد و از این تعداد ۴۷۸ تعاونی مربوط به بانوان است، حدود ۲۸ هزار نفر در تعاونی های استان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده استان نیز ثبت شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...