استاندار ایلام: حقوق کشاورزان در حریم رودخانه‌ها باید حفظ شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

استاندار ایلام: حقوق کشاورزان در حریم رودخانه‌ها باید حفظ شود

ایلام- استاندار ایلام گفت: حقوق کشاورزان در حریم رودخانه‌ها باید حفظ شود و در عین حال از تعرض برخی افراد به حریم رودخانه‌ها نیز جلوگیری شود.

به گزارش اکودام، قاسم سلیمانی‌دشتکی روز شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان ایلام که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: باید به صورت عادلانه به تعرض افراد به حریم رودخانه‌ها توجه شود زیرا اهمال کاری در این خصوص می‌تواند موجب حوادث ناگوار در زمان وقوع سیل شده و حقوق برخی از افراد ضایع شود.

وی خواستار تشکیل یک کارگره تخصصی عادلانه برای تصمیم‌گیری در حوزه منابع آب حریم رودخانه‌ها در استان شد و افزود: در این کارگروه باید به گونه‌ای تصمیم‌سازی شود که ضمن حفظ حریم رودخانه‌ها، مجوزهای قانونی لازم متناسب با زمان، مکان و امنیت منطقه به کشاورزان داده شود.

وی ضمن قدردانی از عملکرد مطلوب آب منطقه‌ای استان ایلام، گفت: مجموعه امور آب استان در سیل فروردین سال قبل با عملکرد عالی خود و با ریسک‌پذیری و البته تدبیر درست آب پشت سدها را تخلیه و از وقوع فاجعه جلوگیری کرد.

رکود دست نیافتنی استان ایلام در حوزه جنگل‌کاری

استاندار ایلام همچنین از عملکرد خوب منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان در بحث آبخوان‌داری قدردانی کرد و گفت: در این میان عملکرد منابع طبیعی بی‌نظیر بود و توانست عملکرد بسیار مناسبی از خود ارائه کند.

سلیمانی‌دشتکی اظهار داشت: اکنون استان ایلام با ۶۰ هزار هکتار بیابان‌زدایی و جنگل‌کاری صاحب یک رکورد دست نیافتنی در کشور شده است.

وی افزود: در سال ۹۸ از ۱۷ هزار هکتار جنگل‌کاری در کشور ۱۰ هزار هکتار متعلق به استان ایلام بوده است و این یک کار جهادی در عرصه حفظ منابع طبیعی استان و کشور است.

استاندار ایلام کارهای انجام شده در امور آب، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان چون آبخیزداری، بیابان‌زدایی، جنگل‌کاری و مهار آب‌های سطحی را در افزایش منابع آب زیرزمینی موثر عنوان کرد و گفت: با این حال بارش‌های کم‌نظیر دو سه سال اخیر نیز مزید بر علت شد تا سال‌های خوبی در حوزه آب و خاک و کشاورزی برای استان رقم بخورد. در این نشست در خصوص وضعیت منابع آب شهر ایلام نیز بحث و گفت و گو شد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...