کشت بهاره در استان کرمانشاه با وجود کرونا بدون وقفه در حال انجام است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشت بهاره در استان کرمانشاه با وجود کرونا بدون وقفه در حال انجام است

کرمانشاه - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، تاثیر آن را بر روی بخش زراعت کمتر از سایر زیربخش‌های کشاورزی دانست و گفت: با وجود محدودیت‌های ایجاد شده، کاشت بهاره بدون وقفه و به خوبی در استان در حال انجام است.

«نوربخش حاتمی» روز شنبه با اشاره به آغاز کشت بهاره در استان کرمانشاه، از همکاری بسیار خوب کشاورزان با کارشناسان و مراکز جهاد کشاورزی استان قدردانی کرد و افزود: این همکاری‌ها باعث انجام کشت بهاره بدون وقفه و مشکلی در استان شده است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا محدودیت‌هایی مانند سایر بخش‌ها برای بخش زراعت استان نیز به وجود آورد، گفت: کشاورزان برای کشت بهاره با محدودیت‌هایی از جمله تامین سوخت، تامین هزینه‌های ضدعفونی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات، نبود کارگر و افزایش قیمت‌ها روبرو بودند.

وی با بیان اینکه کارگران به دلیل شیوع ویروس کرونا حاضر به کار در مزارع نبودند، گفت: با این محدودیت‌ها و با کمک کشاورزان کشت بهاره به خوبی در استان انجام شد.

وی همچنین به افزایش قیمت‌های حمل و نقل و کارگر نیز اشاره کرد و افزود: این هزینه‌ها نیز بر روی کشاورزی تا اندازه‌ای تاثیر گذاشت اما سازمان جهاد کشاورزی استان با حمایت و در کنار کشاورزان بودن این محدودیت‌ها را برداشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای شروع کشت بهاره در کنار کشاورزان استان بودیم، گفت: خوشبختانه با زحمات و همکاری خود کشاورزان توانستیم کشت را به نحو احسن و مناسب انجام دهیم.

حاتمی افزود: عملیات مبارزه با علف‌های هرز و آفات نیز با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی و همراهی و مشارکت خوب کشاورزان در استان به خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان را تامین و در اختیار آنها قرار داده و می‌دهد و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

او یادآوری کرد که کارشناسان جهاد کشاورزی در مراکز سراسر استان از ابتدای کشت تا زمان برداشت محصول در کنار کشاورزان قرار دارند و به آنها مشاوره ها و راهنمایی‌های لازم را ارایه می‌دهند.

۲۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی زیرکشت بهاره

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۲۲۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان زیرکشت بهاره می‌رود، گفت: در زمین های دیم عمده کشت مربوط به نخود و زمین های آبی هم ذرت دانه ای و علوفه ای عمده ترین کشت ها است.

حاتمی همچنین افزود: امسال شاهد کشت بهاره سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، آفتابگردان و ذرت دانه ای و علوفه ای در زمین های کشاورزی استان کرمانشاه هستیم.

او به بارندگی های خوب امسال در استان نیز اشاره کرد و گفت: باوجوداین بارندگی ها و تلاش کشاورزان، تولید خوبی خواهیم داشت.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۸۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۹۵۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین وضعیت مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و ۴۹۹ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۹۵۸ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...