۱۷ هکتار از اراضی ملی در رفسنجان رفع تصرف شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۷ هکتار از اراضی ملی در رفسنجان رفع تصرف شد

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان از رفع تصرف ۱۷ هکتار از اراضی دولتی در این شهرستان خبر داد.

علی عباسی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون متخلفان۱۷ هکتار از اراضی دولتی را تحت تصرف گرفته بودند و در آنها اقدام به کشاورزی و یا ساخت و ساز می کردند که با هوشیاری مأموران یگان امداد نیروی انتظامی، دستور دادستان، شهرداری شهرستان و دیگر نیروها این اراضی از چنگال متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

وی تصریح کرد: از این میزان ( ۱۷ هکتار ) از ابتدای امسال تا کنون حدود یک هکتار از اراضی در بلوار امام علی (ع) شهر رفسنجان و همچنین اراضی حد فاصل احمدیه محمدیه و تلمبه صفائیه رفسنجان رفع تصرف و پرونده برای متهمان تشکیل شد که این زمین ها در پلاک های ۲۱۱۹-۱۹۱۶ و۱۹۶۹- ۲۰۰۸ دولتی واقع شده و ارزش آنها بیش از  ۶٠ میلیارد ریال است.

عباسی پور تصریح کرد: در محدوده و حریم شهرها اراضی دولتی تحت مدیریت اداره راه و شهرسازی است و حفظ این اراضی بر عهده این اداره است و به افراد سودجو و فرصت طلب اخطار می دهیم که تصرف  اراضی دولتی باعث تضییع حقوق بیت المال است و جرم محسوب می شود  و متصرفان توسط مقام قضایی به جریمه و حبس محکوم می شوند .

وی ضمن تشکر از عوامل یگان امداد نیروی انتظامی و سازمان عمران شهرداری که در عملیات رفع تصرف همکار کردند از مردم خواست که به منظور حفاظت از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت المال در صورت  مشاهده هرگونه اقدامی مبنی بر تصرف اراضی دولتی با شماره های ١۶۵۶ و  ۰۳۴۳۲۷۲۰۶ و ۰۳۴۳٢۰۰۱۸ تماس و مراتب را اعلام کنند.

رفسنجان در ۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...