تقویت زیرساخت ها برای تولید بیشتر گوشت مرغ در کردستان ضروری است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تقویت زیرساخت ها برای تولید بیشتر گوشت مرغ در کردستان ضروری است

سنندج – رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خواستار تقویت زیرساخت های لازم در راستای تولید بیشتر گوشت مرغ در این استان شد.

محمد فرید سپری شامگاه دوشنبه در جلسه برنامه ریزی خرید مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی اموردام که با حضور مدیرکل پشتیبانی امور دام استان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی، مدیر صنایع و نماینده اتحادیه مرغداران و مدیران کشتارگاه های استان برگزارشد، با تاکید بر حفظ بازار صادرات گوشت مرغ، اظهار کرد: با وجود بحران بیماری کرونا اما استان کردستان همچنان در تولید گوشت مرغ موفق عمل کرده است.

وی افزود: انتظار می رود باتوجه به ظرفیت بالای استان در تولید گوشت مرغ، خرید این محصول به منظور انجماد در مقادیر بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: گوشت مرغ در استان کردستان با کیفیت بسیار بالایی تولید می شود براین اساس باید زیرساخت های مرتبط توسعه و در جهت تقویت وضعیت موجود اقدام شود.

سپری عنوان کرد: عرضه مستمر و تولید پایدار در گرو حفظ بازار و وجود تقاضای مداوم محقق می شود. در واقع با ارتقای کیفیت تولید و از دست ندادن بازار، عرضه را افزایش داده و زمینه رقابت را برای پویایی بازار فراهم کرد.

وی با تاکید بر حفظ بازار صادرات تمامی محصولات کشاورزی در استان کردستان، گفت: صادرات تنها به معنی صادرات خارج از کشور نیست اگر بازارهای سطح کشور را در تمامی سال و حتی بحرانها جذب نمائیم، می توان مدعی شد که بازار صادرات بسیار پررونق است در این راستا با حفظ منافع تولید کننده و مصرف کننده باید تحرکی اساسی نیز در این حوزه انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: باوجود تحریم های ظالمانه اعمال شده بر ایران باز هم می شود با ایجاد رقابت و پویایی بازار تولید باکیفیت را به طرز چشمگیری افزایش داد.

به گفته سپری، با حضور صاحبان حرفه و خدمات و ایجاد رقابت سالم و بخصوص توجه به زنجیره ارزش فضا برای حضور در بازارهای رقابتی و صادراتی میسور میشود و در این میان نقش در بازارهای جهانی دور از انتظار نمی باشد.

در ادامه صاحبان کشتارگاه های مرغ استان به ارائه نظرات پیشنهادات و انتظارات خود نسبت به برسی وضعیت کشتار و خرید مرغ منجمد پرداختند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...