جلوگیری از فعالیت واحد آلاینده محیط زیست در تاکستان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس اداره شهرستان تاکستان :

جلوگیری از فعالیت واحد آلاینده محیط زیست در تاکستان

قزوین- رئیس اداره شهرستان تاکستان گفت: یک واحد آلاینده صنعتی در حوزه تاکستان بدلیل عدم رعایت ضوابط و استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست اخطاریه گرفت.

احمد زارعی اظهار کرد: طی هفته اخیر، کارشناسان واحد نظارت و پایش حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان نسبت به نمونه برداری و بازدید از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی مستقر در حوزه این شهرستان اقدام کردند که منجر به صدور اخطاریه بدلیل عدم رعایت ضوابط و استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست و رفع آلودگی زیست محیطی برای یک واحد صنعتی شد.

وی تصریح کرد: واحد فوق پیرو اخطاریه‌های صادره از سوی این اداره کل ملزم به راهبری اصولی سیستم تصفیه فاضلاب شد و باید تا زمان رفع نواقص اعلامی و ارسال مستندات درخواستی در اخطاریه‌های صادره و استاندارد بودن خروجی این واحد به حد استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست از ادامه فعالیت خودداری و نسبت به توقف فعالیت اقدام کند و در صورت عدم رعایت واحد در فهرست صنایع آلاینده محیط زیست قرار خواهد گرفت و اقدام قضائی مقتضی نیز صورت خواهد پذیرفت.

زارعی همچنین گفت: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان در صورت بروز هر نوع آلودگی و قصور از جانب واحدهای آلاینده با آنها برخورد قانونی خواهد کرد زیرا حفظ محیط زیست و سلامت مردم مهمترین راهبرد سازمان است و تمامی صنایع برای شروع فعالیت و ادامه روند کار خود بایستی اصول و مقررات زیست محیطی را رعایت کنند.

تعلیف غیر مجازدام در مراتع ملی منطقه حفاظت شده باشگل

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان اظهار کرد: طی گزارش همیاران محیط زیست مبنی بر ورود غیر مجاز تعداد زیادی دام به مراتع در روستای ینگجه واقع در منطقه حفاظت شده باشگل، مأمورین در حین عملیات به محل اعزام و با یک متخلف مواجه شدند که با یک گله ۲۴۰ راسی گوسفند و ۱۰ رأس بز بدون پروانه چرا و خارج از فصل چرا در حال تعلیف در مراتع بودند.

وی تصریح کرد: دام‌های موجود در گله توسط مأمورین به خارج از منطقه هدایت شده و شرح تخلف در محل صورتجلسه و به امضا حاضرین رسید.

زارعی در پایان افزود: در حال حاضر پرونده متخلفان برای رسیدگی و صدور حکم به مراجع قضائی ارسال شده است.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...