ورود شرکت‌های دانش بنیان به عملیات اطفای حریق - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جنگلها خبر داد:

ورود شرکت‌های دانش بنیان به عملیات اطفای حریق

اطفای حریق

رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: با مکاتباتی که با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داشتیم، یافته‌های جدید شرکت‌های دانش بنیان به کمک اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع آمده اند.

به گزارش اکودام، مسعود منصور در حاشیه دوره آموزشی اطفای حریق با مدیران استانی درگیر با حریق افزود: امروز با دعوت از ۱۱ مدیرکل استانی درگیر با حریق یک دوره آموزش یک روزه برای مقابله با آتش گرفتگی جنگل و مراتع با حضور اساتید نیروهای مسلح برگزار شد.

وی گفت: آموزش‌های داده شده با محوریت اطفای حریق از طریق بالگرد و خدمات هوایی بود و خلبانان هماهنگی‌های لازم را با مدیران اجرایی انجام دادند.

منصور ادامه داد: یکی از اختراعات شرکت‌های دانش بنیان درباره جلوگیری از پیشرفت آتش، امروز آزمایش شد و جواب آن مثبت بود.

وی افزود: این محلول جدید بر پایه آب است که بر محیط پاشیده می‌شود و اگر حریق به آن برسد دیگر گسترش پیدا نمی‌کند و در جا متوقف می‌شود.

این مقام مسئول گفت: البته در هفته آینده باید کار مطالعاتی تکمیلی بر روی این محلول انجام شود و اگر تست‌های نهایی را گذراند به زودی در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: این محلول هیچ گونه آثار مخرب زیست محیطی ندارد و از همه مهمتر اینکه تولید داخل و هر لحظه در دسترس است.

وی گفت: این محلول در یکی از کشورهای پیشرفته وجود داشته، اما به دلیل تحریم‌ها امکان انتقال آن به داخل کشور وجود ندارد.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...