تشکیل ۲۱۲ پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی دزفول - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تشکیل ۲۱۲ پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی دزفول

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: امسال ۲۱۲ پرونده قضایی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در دادسرا و دادگاه شهرستان دزفول تشکیل شد.

علیرضا فتح الهی روز یکشنبه گفت: ۲۱۲ پرونده قضایی درخصوص منابع طبیعی و آبخیزداری در دادسرا و دادگاه دزفول تشکیل شده که ۱۰۶ پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است.

وی افزود: ۴۸ پرونده تخریب و تصرف، ۹ پرونده خلع ید، ۲۶ پرونده چرای دام غیرمجاز و ۲۲ پرونده قاچاق در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان دزفول تشکیل شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول حفاظت از عرصه‌های طبیعی را از وظایف و امور دشوار این اداره دانست و گفت: پرونده‌های زیادی در این خصوص تشکیل و سالانه به پرونده های زیادی رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه متخلفان در زمان استراحت ماموران منابع طبیعی اقدام به تخلف می‌کنند، افزود: از نظر روحی و روانی فشار زیادی به ماموران منابع طبیعی وارد می‌شود که جای تقدیر دارد.

شهرستان دزفول حدود ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است ضمن اینکه ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در دزفول وجود دارد که پوشش گیاهی آن بلوط، کلخونگ، بادام و کیکوم است.

یک چهارم از ۹۰۰ هزار هکتار جنگل‌های استان خوزستان در شهرستان دزفول واقع شده‌اند. پنج هزار هکتار بیشه‌زار نیز در حاشیه رودخانه دز وجود دارد که بازمانده جنگل‌های گرمسیری است.

۱۱۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان دزفول وجود دارد که منابع طبیعی وظیفه حفاظت، توسعه و بهره برداری از آنها را بر عهده دارد.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...