نهالکاری بوستان ۲۰ هکتاری کیش آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نهالکاری بوستان ۲۰ هکتاری کیش آغاز شد

همزمان با روز درختکاری عملیات کاشت هزاران نهال مثمر به یاد و نام شهدا در بوستان جدید ۲۰ هکتاری گردشگری و کشاورزی جزیره کیش و در نزدیکی فرودگاه این جزیره، در آیینی با حضور مردم و مسئولان آغاز شد.

به گزارش اکودام در این آیین مدیر عامل منطقه آزاد کیش، ضمن کاشت اولین نهال این بوستان، از برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد کیش برای افزایش فضای سبز و ایجاد جاذبه های جدید گردشگری با هدف ایجاد نشاط و بهره وری از طبیعت زیبای این جزیره برای گردشگران سراسر کشور خبر داد.

وی افزود: بوستان بزرگ ۲۰ هکتاری جزیره کیش که امروز پنجشنبه با کاشت هزاران نهال مثمر کلید خورد، به لحاظ موقعیت و نوع خاک می تواند به مکانی جذاب و یکی از کانونهای گردشگری کیش تبدیل شود و نمادی از مشارکتهای اجتماعی و زیست محیطی  مردم باشد.

غلامحسین مظفری همچنین از برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد کیش برای جلب مشارکتهای مردم در توسعه و تکمیل طرح ایجاد بوستان ۲۰ هکتاری کیش خبر داد و افزود: گردشگران، کیشوندان و زوجهای جوان می توانند با کاشت نهال  به نام خود، ضمن مشارکت در این برنامه زیست محیطی با محیط طبیعی مذکور ارتباط مستمر برقرار کنند و در این زمینه فرهنگ سازی کنند.

مظفری اضافه کرد: یکی از زیبایی‌های جزیره زیبای کیش فضای سبز آن است که باید روز به روز توسعه یابد و  مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، کنار یکدیگر قرار گرفته‌ تا این زیبایی و نشاط را در جزیره کیش با کاشت درخت بیش‌تر نمایند و مکانی برای تجدید خاطره ایرانیان ایجاد کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش پارسال  در آیین گرامیداشت روز درختکاری بر توسعه فضای سبز کیش به عنوان یکی از محورهای کاری این سازمان تاکید کرد.

وی گفت: توسعه فضای سبز یکی از محورهای کاری ما در کیش است و با تلاش ها و مطالعات گروههای مردم نهاد گونه های سازگار با اقلیم کیش کاشته می شود.
وی افزود: یکی از بحث هایی که در مورد آن برنامه ریزی شده است فرهنگسازی در خصوص درختکاری است و در آغاز بسیاری از کارها می توانیم با کاشت درخت، عملیات اجرایی را برای پروژه ها و مراسم ها آغاز کنیم.
مظفری همچنین کاشت درخت توسط روزج های جوان و خانواده هایی که به جزیره کیش سفر می کنند؛ از برنامه های پیشنهادی خود عنوان کرد و گفت: مسافران این جزیره با کاشت یک درخت خاطرات خود را ماندگار نمایند.

علی مقدس‌زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز با اشاره به ویژگی‌های گردشگری فضای سبز جزیره گفت: یکی از تاکیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش حفظ و توسعه فضای سبز جزیره است که یکی از سمبل‌های جذب گردشگر به‌شمار می‌آید. در کیش فضای سبزی که وجود دارد ۱۲ برابر سرانه فضای سبز کشور و ۷ برابر سرانه فضای سبز شهری اروپاست.

مقدس‌زاده با اشاره به طرح‌هایی که برای احداث پارک جدید در دست اقدام است ابراز امیدواری کرد که سال آینده فضای سبز این منطقه به یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش تبدیل شود.

آیین درختکاری و عملیات اجرایی ایجاد بوستان بزرگ کیش امروز پنجشنبه با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری، محمد پورسینا مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل و علی مقدس‌زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در جوار فرودگاه بین المللی این جزیره برگزار شد.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...