واگذاری زارعت چوب، گیاهان دارویی و گردشگری جنگلی به بخش خصوصی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
سرپرست سازمان جنگلها خبر داد:

واگذاری زارعت چوب، گیاهان دارویی و گردشگری جنگلی به بخش خصوصی

سرپرست سازمان جنگها، مراتع و آبخیزداری کشور برنامه های این سازمان برای توسعه پایدار در بحش منابع طبیعی را تشریح کرد.

به گزارش اکودام به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، خسرو شهبازی در بیانیه‌ای به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع‌طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: رشد جمعیت، و استفاده شدید و بی ضابطه از منابع طبیعی برای تأمین رفاه و نیازمندی‌های جامعه بشری بدون توجه به توان و ظرفیت منابع، جان طبیعت را چنان به مخاطره انداخته که طبیعت، بردباری خود را در تحمل ناملایمات طبیعی از دست داده است.

وی افزود: بدون تردید منابع طبیعی به عنوان ثروتی عظیم و خدادادی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور نقش اساسی و سازنده داشته و باید بیش از پیش قدر و منزلت آن مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: این سازمان با پشتوانه سرمایه‌های عظیم اجتماعی و مشارکت جوامع مدنی و بخش خصوصی، مسؤولیت خطیر حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری پایدار از گستره‌های وسیع منابع طبیعی کشور را به عهده داشته و بر این اساس سیاست‌ها و برنامه‌های ملی را در‬ هفته منابع طبیعی‬ تأکید قرار می‌دهد.

وی در تشریح برخی از این سیاست‌ها گفت: قرار است حفاظت از جنگل‌ها و مراتع به عنوان کانون راه حل‌های طبیعت محور و پاسخ به چالش‌های جهانی، شامل تغییر اقلیم، کاهش تنوع زیستی، کمبود‬ آب، امنیت غذایی، تخریب سرزمین و افزایش مخاطرات پدیده‌های فاجعه‌بار باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

شهبازی یادآور شد: همچنین در نظر داریم تا سلامتی و پویایی جنگل‌ها و مراتع به عنوان گنجینه‌هایی ارزشمند برای حیات و رفاه انسان‬ را‬ با توجه به وابستگی تعداد کثیری از جوامع محلی به منابع طبیعی برای تأمین امکانات، معیشت، اشتغال و تولید درآمد‬ خود به مراتع و جنگل‌ها را تقویت کنیم.

به گفته این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی، تمهیدات لازم جهت افزایش مشارکت و سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی در زمینه شناسایی و بهره برداری پایدار از کالاها و خدمات منابع طبیعی‬ نظیر زراعت چوب، گیاهان دارویی و صنعتی و گردشگری پایدار‬ جنگلی اندیشیده شده است.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...