۳۱ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان جنوبی افتتاح می شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
طی هفته منابع طبیعی؛

۳۱ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در خراسان جنوبی افتتاح می شود

بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان جنوبی گفت: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی ۳۱ پروژه سازه و طرح آبخیزداری و بیابانزدایی در استان به بهره برداری می رسد.

علیرضا نصرآبادی ظهر سه شنبه در نشستی با اصحاب رسانه از افتتاح ۳۱ پروژه طی هفته منابع طبیعی در استان خبر داد و افزود: این پروژه‌ها در سطح ۳۱۰ هزار هکتار با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه‌ها برای ۱۰ هزار و ۳۴ نفر اشتغال ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌هایی اعم از آبخیز، آبخوان، حفاظت و حمایت، امور ارضی و بیابان است.

نصرآبادی بهره برداری از پروژه نهالکاری و هلالی آبگیر فردوس با مساحت هزار و ۸۳۰ هکتار را از جمله طرح‌های شاخص این هفته عنوان کرد و گفت: آغاز عملیات مالچ پاشی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و کاشت دو هزار نهال در پارک جنگلی بیرجند از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این هفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ۴۵۰ هزار اصله نهال از انواع زبان گنجشک، سرو خمره‌ای، اقاقیا، سنجد، زیتون تلخ و بادام کوهی توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند به اداره‌های شهرستان‌ها مراجعه کرده و با دریافت حواله از نهالستان درخت خود را دریافت کنند.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...