عشایر استان‌ها برای مهار آتش سوزی‌ها در آماده باش کامل باشند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

عشایر استان‌ها برای مهار آتش سوزی‌ها در آماده باش کامل باشند

عشایر

رئیس سازمان امور عشایر ایران، آمادگی کامل امور عشایر استان‌ها، تشکل‌ها و جامعه عشایری برای کمک به اطفای حریق و مهار آتش را ضروری دانست.

به گزارش اکودام به نقل از خبرگزاری مهر ، کرمعلی قندالی در نامه به مدیران امور عشایر سراسر کشور، بر آمادگی کامل امور عشایر و تشکل‌های عشایری برای مهار و اطفای حریق‌های احتمالی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: بارندگی‌های اواخر سال گذشته و دو ماهه اول سال جاری، افزایش چشمگیر پوشش گیاهی در مراتع، زیر اشکوب جنگل‌های طبیعی و دست کاشت، پارک‌های جنگلی و مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را به همراه داشته است. تراکم علوفه خشک در سطح وسیعی از منابع طبیعی کشور، احتمال بروز آتش سوزی‌های وسیع را به دنبال خواهد داشت.

قندالی گفت: امور عشایر استان‌ها و تشکل‌های عشایری ضمن آمادگی کامل، هماهنگی‌های لازم را با دستگاه‌های ذیربط استانی از جمله مدیریت بحران، ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری، و واحدهای تابعه سازمان حفاظت محیط زیست انجام دهند. همچنین امور عشایر استان‌ها با تمام امکانات و بهره‌گیری از تمامی توان اعم از نیروی انسانی و تجهیزات، بویژه بهره‌برداران عشایری و تشکل‌های عشایری، در اطفای حریق اقدامات لازم را مبذول و گزارش آن را به سازمان ارسال کنند.

به گزارش مهر، در آتش‌سوزی‌های روزها و دو هفته اخیر در شهرستان دشتستان در استان بوشهر و شهرستان اندیکا در استان خوزستان که بخش زیادی از مراتع منطقه را تحت تأثیر قرار داد، عشایر این مناطق نقش بسیار زیادی را در مهار آتش داشتند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...