۷۰ راس گوسفند در ماهنشان بر اثر سقوط از صخره تلف شدند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۷۰ راس گوسفند در ماهنشان بر اثر سقوط از صخره تلف شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: ۷۰ راس گوسفند در اراضی روستای ساری آغل این شهرستان به دلیل ترس از حمله گرگ‌های گرسنه و دریده شدن از بالای صخره سقوط کرده و تلف شدند.

محرمعلی عزیزی روز دوشنبه افزود: گوسفندان هنگام غروب در مسیر بازگشت به روستا بودند که مورد هجوم گرگ ها قرار گرفته و در حین فرار از بالای صخره به زیر افتاده و تلف شدند.

وی اظهار داشت: هرچند گله گوسفندان از سوی چوپانان و سگ‌های گله، مراقبت می شدند اما گرگ‌های به کمین نشسته در اقدامی غافلگیرانه به سمت دام‌ها هجوم برده و چند راس از آنها را دریده و تلف کردند.

عزیزی با اشاره به اینکه صاحب گله، تعداد چوپانان را در هنگام حمله گرگ ها، سه نفر و سگ های گله را نیز چهار یا پنج قلاده اعلام کرده است، افزود: پدر و پسر در خصوص تعداد گوسفندان تلف شده آمارهای ضد و نقیضی را ارایه می‌دهند اما بازرسان این اداره کل با حضور در محل وقوع حادثه، فقط لاشه ۷۰ راس دام را مشاهده کرده‌اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماهنشان گفت: صاحب دام های تلف شده، مدعی است که قریب ۱۵ راس از گوسفندان زخمی شده را نیز قبل از اینکه حرام شوند، ذبح کرده و به منزل انتقال داده اند.

عزیزی، ارزش تقریبی خسارات وارده به این دامدار را ۲ میلیارد ریال برآورد کرد و به دامداران و چوپانان توصیه کرد در حفاظت و مراقبت از دام های اهلی، دقت بیشتری داشته باشند تا به سهولت طعمه گرگ ها نشوند.

وی به صاحبان دام ها و چوپانان هشدار داد، چرای دام در مناطق صخره‌ای را تا قبل غروب خورشید، پایان بخشیده و برای گرفتار نشدن در کمین گرگ ها از منطقه دور شوند.

فروردین ماه امسال نیز، گرگ‌ها با ورود به محل نگهداری گوسفندان در روستای سلمان‌لو شهرستان زنجان، تعداد ۶۰ راس گوسفند را تلف کردند که کارشناسان میزان خسارات را در مجموع حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...