صنعت گلستان از شیوع کرونا خسارت ندید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

صنعت گلستان از شیوع کرونا خسارت ندید

گرگان - استاندار گلستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا گفت که صنایع و واحدهای تولیدی استان از شیوع این بیماری خسارتی ندیده و بدون مشکل به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دهند.

هادی حق شناس عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری گلستان اظهار داشت: این استان ۹۰۰ بنگاه اقتصادی دارد که در نتیجه اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و پاکسازی مستمر و گندزدایی همیشگی محدودیتی برای فعالیت آن ها به وجود نیامده و تولید این صنایع بدون وقفه ادامه یافت.

وی بیان کرد: عمده‌ترین خسارت های وارد شده به گلستان ناشی از شیوع کرونا به بخش های خدمات و گردشگری تحمیل شد.

استاندار گلستان به روند مثبت مهار کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: برخی از شهرهای استان در هفته اخیر فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ نداشتند که امیدواریم با ادامه این روند تا ۲ هفته آینده شرایط اغلب شهرهای گلستان سفید و عادی شود.

وی همچنین از افراد و گروه‌ها، کادر درمانی،نهادها، دستگاهها و ارگان ها برای مقابله با کرونا در استان قدردانی کرد.

حق شناس به توسعه گلستان در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: این استان در تولید محصولات کشاورزی در کشور رتبه ششم قرار دارد و با دسترسی آسان به بازار ۱۵ کشور آسیای میانه می تواند زمینه صادرات این تولیدات به کشورهای همسایه و ایجاد درآمد پایدار برای بهره برداران را فراهم کند.

وی خواستار کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان برای تکمیل زیر ساخت های گلستان شد و گفت: پیگیری در اجرای منطقه آزاد تجاری اینچه برون، احداث خط ریلی اینچه برون- گنبدکاووس- آزادشهر- شاهرود و اتصال آن به جنوب کشور، توسعه زیر ساخت های فرودگاهی، ایجاد صنایع تبدیلی و اجرای طرح های بیمارستانی، تسریع در اجرای طرح زهکشی اراضی شمال استان و بهره برداری از سد نرماب، از جمله طرح های توسعه ای استان است که باید برای بهره برداری شتاب از آن ها شتاب کرد.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در شمال کشور و در همسایگی کشور ترکمنستان قرار داد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...