تحقق جهش تولید در گلستان با احیای ۵۰ کارخانه غیرفعال - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تحقق جهش تولید در گلستان با احیای ۵۰ کارخانه غیرفعال

گنبدکاووس - حفظ اشتغال موجود واحدهای تولیدی و خدماتی و احیای ۵۰ کارخانه غیرفعال گلستان، مهمترین برنامه اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای تحقق شعار جهش تولید در سال ۹۹ است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان روز دوشنبه در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند که حفظ اشتغال واحدهای تولیدی و خدماتی آسیب دیده از کرونا و احیای واحدهای تولیدی غیرفعال برای بازگشت به کار کارگران، پیش شرط‌ مهم تحقق شعار جهش تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

پرداخت تسهیلات بانکی به کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا و واحدهای تولیدی غیرفعال برای حفظ اشتغال موجود و فراهم کردن زمینه بازگشت به کار کارگران، مهمترین برنامه کاری این ۲ اداره کل در گلستان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: پرداخت تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا از هفته آینده در استان آغاز می‌شود که کارفرمایان و صاحبان واحدهای تولیدی، خدماتی، گردشگری و بنگاه‌های زودبازده متقاضی برای دریافت این تسهیلات باید در سامانه “کارا” ثبت نام کنند.

سعید مازندرانی اظهار داشت: سقف تسهیلات قابل پرداخت به واحدهای آسیب دیده که بیشتر خُرد و متوسط هستند، برای حفظ اشتغال هر کارگر ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه است.

وی همچنین از آغاز پرداخت بیمه بیکاری به ۱۳ هزار و ۵۰۰ کارگر بیکار شده پس از شیوع کرونا از اواخر اردیبهشت خبر داد و افزود: از زمان اعلام فراخوان ثبت نام در سامانه، ۱۶ هزار و ۳۱۱ کارگر واحدهای تولیدی و خدماتی استان برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که پس از بررسی‌ها، مقرری بیکاری برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر برقرار می‌شود.

به گفته مازندرانی، هنوز سهمیه اشتغال و نیز سهم اعتباری برای ایجاد اشتغال روستایی، مشاغل خانگی و بنگاه‌های زودبازده گلستان در سال جاری مشخص نشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان نیز اعلام کرد که احیای ۵۰ واحد تولیدی غیرفعال یکی از برنامه‌های این سازمان برای تحقق جهش تولید است که لازمه آن تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است.

حسین طلوعیان گفت: احیای واحدهای تولیدی غیرفعال از برنامه‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در چند سال گذشته بوده که هر سال ۴۰ تا ۵۰ واحد با پرداخت تسهیلات یا رفع موانع به چرخه تولید بازگشتند.

وی گفت که پارسال ۴۱ واحد غیرفعال گلستان با ظرفیت اشتغال ۳۷۰ نفر به چرخه تولید بازگشت.

گلستان هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی دارد که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...