مبازره با علف‌های هرز ۱۶۰ هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی اصفهان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل مدیریت بحران استانداری به مهر خبر داد:

مبازره با علف‌های هرز ۱۶۰ هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی اصفهان

اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: عملیات مبارزه با علف های هرز و آفات نباتی در ۱۶۰ هزار هکتار از عرصه های کشاورزی استان اصفهان در حال انجام است.

به گزارش اکودام، منصور شیشه فروش با اشاره به عملیات مبازره با علف‌های هرز ۱۶۰ هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: پایش، سم پاشی و کنترل بیماری‌های گندم در سطح ۶۰ هزار و ۳۵۸ هکتار از مزارع گندم و جو ادامه دارد.

وی بیان داشت: قارچ زنگ گندم یکی از بیماری‌های شناخته شده غلات است که تاکنون در ۵۸۳ هکتار از اراضی گندم و جو برای مقابله با آن اقداماتی انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به مهمترین آفت گندم و جو یعنی «سن غلات»، گفت: این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می‌شود که برای مقابله با آن در پنج هزار هکتار از مزارع گندم و جو اقداماتی انجام شده است.

خطر آفت مگس مدیترانه‌ای برای ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان

وی اشاره‌ای هم به آفات نباتی به عنوان بخش عظیمی از خسارات کشاورزی داشت و افزود: یکی از آفت‌های رایج در عرصه‌های کشاورزی استان اصفهان که از مهرماه فعال می‌شود، آفت «مگس میوه مدیترانه ای» است که در ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی که توسط این آفت تهدید می‌شود اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.

شیشه فروش اشاره‌ای هم به آفت «کرم خراط» داشت و گفت: میزبان کرم خراط ساقه دار درخت گردو است که عملیات مقابله با این آفت در ۴۰۰ هکتار از باغات شهرستان‌های خوانسار، دهاقان، اصفهان و گلپایگان انجام شده است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...