تمهیدات ویژه برای کاهش رفت و آمدهای برنج‌کاران در شالیزار - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تمهیدات ویژه برای کاهش رفت و آمدهای برنج‌کاران در شالیزار

گیلان- مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: به منظور مقابله با کرونا، تدابیری اندیشیده شده است تا کشاورزان در شالیزارهایشان کمتر رفت و آمد کنند.

به گزارش اکودام، حمید سلیمانی گفت: آستانه اشرفیه به دلیل برخورداری از خاک مطلوب و آبرفتی یکی از تولیدکنندگان باکیفیت برنج کشور است و در حال حاضر آستانه یک برند معتبر برای برنج گیلان است.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا سعی کردیم، تدابیری اندیشیده شود تا کشاورزان ضمن پیشگیری از انتشار کرونا ویروس بتوانند در افزایش کمیت و کیفیت برنج آستانه گام‌های موثری بردارند.

سلیمانی ادامه داد: تاکنون شخم اول در همه شالیزارهای این شهرستان انجام شده و در بالغ بر ۴۰ درصد از اراضی شالیزارهای این شهرستان خزانه‌گیری نیز انجام شده است.

مدیرجهاد کشاورزی آستانه اشرفیه خاطرنشان کرد: در مجموع این شهرستان ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری دارد و هیچ سطحی به شالیزارهای این شهرستان نسبت به سال گذشته افزوده نشده است.

وی تصریح کرد: نشاء برنج از نیمه دوم اردیبهشت در این شهرستان آغاز می‌شود و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده نشاء برنج در آستانه ۸۰ درصد به صورت مکانیزه انجام خواهد شد.

سلیمانی گفت: برای جلوگیری از تجمع افراد برای خزانه‌گیری به کشاورزان توصیه کرده‌ایم که خزانه گیری‌ها به صورت متمرکز فعالیت کنند و این امر مانع رفت و آمدهای بی‌مورد کشاورزان خواهد شد.

وی افزود: هم اکنون ۱۴ بانک نشاء برای خدمات‌رسانی به برنجکاران شهرستان آماده است و امید داریم سال زراعی پربرکتی را در پیش رو داشته باشیم.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...