خبر شیوع بیماری تب برفکی در استان کرمانشاه کذب است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خبر شیوع بیماری تب برفکی در استان کرمانشاه کذب است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: امسال با تزریق واکسن تب برفکی به دام‌های استان طی ماه‌های گذشته، از شیوع آن جلوگیری کرده‌ایم و در حال حاضر مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

به گزارش اکودام، امید حاج‌محمدی امروز در کرمانشاه، با تکذیب خبر شیوع تب برفکی در استان، اظهار داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیر دام است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت و تولید دام و فراورده‌های دامی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این بیماری سبب کاهش شدید تولید دام شده به همین دلیل اداره‌کل دامپزشکی استان در راستای پیشگیری و مبارزه با این بیماری در دام‌های استان طرح واکسیناسیون تب برفکی دام‌ها را طی ماه‌های گذشته اجرا کردیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با تکذیب شیوع تب برفکی در استان گفت: طی دو سال گذشته با انجام واکسیناسیون رایگان دام‌ها احتمال شیوع این بیماری را تا حد ممکن کاهش داده‌ایم و امسال نیز با تزریق به‌موقع واکسن از شیوع آن جلوگیری کرده‌ایم و در حال حاضر مشکلی در این رابطه نداریم.

حاج‌محمدی با بیان اینکه تاکنون مورد جدیدی از تب برفکی در بین دام‌های استان ثبت نشده است، گفت: هر آنچه که در این زمینه برعهده ما بوده است انجام داده‌ایم و باتوجه به همه توان خود از توان بخش خصوصی هم استفاده می‌کنیم و در بحث رایگان بودن واکسیناسیون رایگان دام هزینه‌های را به بخش خصوصی پرداخت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته از لحاظ مالی سال سختی بود ولی با انجام ۱۲ میلیون و ۷۰ هزار نوبت سر واکسیناسیون برای ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار دام سبک و ۱۷۰ هزار راس دام سنگین توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...