سه هزار و ۶۸۰ تن کالا ویژه ماه رمضان در کردستان توزیع می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سه هزار و ۶۸۰ تن کالا ویژه ماه رمضان در کردستان توزیع می‌شود

سنندج - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:سه هزار و ۶۸۰ تن برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و سفید منجمد به منظور تنظیم بازار ماه مبارک رمضان دراستان توزیع می‌شود.

به گزارش اکودام، محمد دره‌وزمی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اظهار داشت: ۹۶۹ تن برنج به قیمت هر کیلوگرم هشت هزار تومان و ۲۹۱ تن گوشت قرمز منجمد به قیمت هر کیلوگرم ۴۲ هزار تومان به مناسبت ایام مبارک رمضان در استان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: ۹۶۹ تن شکر به قیمت چهار هزار و  ۸۰۰  تومان، ۹۶۹ تن روغن، ۴۸۴ تن مرغ منجمد به قیمت ۱۲ هزار تومان برای تنظیم بازار استان در ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود و در مجموع سه هزار و ۶۸۰ تن کالای اساسی  به استان تخصیص داده شده که هم اکنون برنج و شکر در انبارهای استان موجود است.

دره‌وزمی یادآور شد: کالاهای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان در ۱۷۴ فروشگاه زنجیره ای، تعاونی‌های مصرف، واحدهای صنفی بزرگ در استان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ هزار بسته غذایی بین اقشار نیازمند در استان توزیع می‌شود، گفت: بخشی از برنج و شکر سهمیه تنظیم بازار ماه مبارک در قالب بسته‌های غذایی بین اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند استان توزیع خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه شیوع کرونا موجب ایجاد خسارت و آسیب فراوانی به اصناف و بازاریان شد، اظهار داشت: علی‌رغم تمام مشکلاتی هم چون تحریم‌ که قبل از کرونا بر اقتصاد کشور حاکم بود، وزارت صنعت، معدن و تجارت توانست کالاهای اساسی مردم را تامین کند.

دره‌وزمی اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی شیوع کرونا منجر به خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها شد ولی در ایران با توجه به تدابیری که برای تامین کالاها اندیشیده شده بود، چنین اتفاقی روی نداد.

بیش از ۲۳ هزار حلقه لاستیک در انبارهای استان موجود است

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۵ جلسه کارگروه تنظیم بازار با ۴۰۲ مصوبه تشکیل شد در طول سال گذشته پنج هزار و ۶۳۷ تن شکر بین خانوارها، ۲۱ هزار و ۱۹۷ تن شکر بین واحدهای صنعتی و صنفی و چهار هزار و ۶۶۴ تن برنج هندی در استان توزیع شد.

طاها سمیعی اضافه کرد:  یک هزار و ۲۶۲ تن برنج پاکستانی، ۵۸۲ تن گوشت قرمز منجمد، هفت هزار و ۵۶۲ تن روغن، ۱۹ تن چای و هشت هزار تن قند پارسال به منظور تنظیم بازار استان توزیع شده است.

رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان گفت: بیش از ۷۹ هزار حلقه لاستیک خودرو سال گذشته وارد استان شد که از این تعداد ۲۳ هزار و ۷۷۸ حلقه آن در انبارها موجود و مابقی توزیع شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: سال گذشته ۹۹ هزار و ۱۵۹ تن کنجاله سویا، ۵۹ هزار و ۱۱۷ تن ذرت، ۱۱ هزار و ۸۵۰ تن جو به همت بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام استان بین بهره‌برداران بخش کشاورزی توزیع شد.

شهریار حنیفی با اشاره به اینکه همه نهاده‌های دام و طیور با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه و تامین شدند، افزود: مشکل تامین ذرت هم برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کردستان هم در این جلسه گفت: ۷۸ هزار تن نهاد توسط این شرکت سال گذشته تامین و توزیع شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۱۰۸ درصد رشد داشته است.

فرزاد معاونی با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار و ۳۰۰ تن ذرت به استان اختصاص یافت که سه هزار تن آن توزیع شد، افزود: در حال حاضر چهار هزار تن ذرت در انبارهای استان موجود است.

وی اضافه کرد: در چند مدت اخیر که قیمت مرغ کاهش پیدا کرد اقدام به خرید ۲۵۰ تن گوشت سفید به قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان کردیم.

معاونی یادآور شد: تاکنون ۱۷۰ تن گوشت سفید از استان صادر شده و ۱۲۵ تن دیگر هم آماده صادرات است.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...