حدود هفت میلیون تن کالا در استان بوشهر جابجا شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حدود هفت میلیون تن کالا در استان بوشهر جابجا شد

بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: پارسال شش میلیون و ۹۶۳هزارو ۶۳تن کالا از طریق ناوگان حمل و نقل این استان جابجا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش اکودام، حمید رضا علم روز دوشنبه افزود: این میزان کالا شامل محصولات کشاورزی ، برنج ، پتروشیمی و سیمان در قالب ۴۴۲هزارو ۹۸۹ سفر بار جابجا شد که نسبت به مدت مشابه شش درصد رشد دارد.

وی یادآورشد:  فروردین ماه امسال نیز  ۲۵هزار و ۸۵۹ فقره بار به میزان ۳۶۷هزار و ۸۶۹ تن بار شامل کالاهای اساسی، فرآورده‌های کشاورزی، سیمان، سوخت و محصولات پتروشیمی در این استان حمل شده‌است.

علم اضافه کرد: پارسال در این مدت ۵۴۵هزارو ۴۱۱ تن در قالب ۳۶هزارو ۱۲۶ سفر توسط ناوگان حمل و نقل استان بوشهر جابجا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از سال ۹۷تا ۹۸ تعداد ۲۸هزار حلقه لاستیک بین رانندگان این استان توزیع شد.

وی افزود: در راستای تسهیل امور رانندگان سامانه ای برای ثبت درخواست راه اندازی شده است و نیاز به مراجعه حضوری رانندگان به این اداره کل نیست.

علم ادامه داد: جابه جایی کالا و بار براساس رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و شیوع ویروس کرونا مشکل و محدودیتی در این بخش این استان ایجاد نکرده‌است.

وی اظهارداشت: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا  یکهزار بسته بهداشتی شامل ماسک، ژل، دست‌کش و دستمال کاغذی در اختیار رانندگان قرار گرفته است.

علم ادامه داد: با توجه به اینکه کار برداشت گندم ازمزرعه‌های استان بوشهر در دست اجرا است با همت کامیون‌داران این کار بخوبی انجام و گندم تولیدی راهی سیلوها می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهرگفت: مقداری گندم هم از سیلوی بندر امام به سیلوی بوشهر حمل و تحویل شد.

علم بیان کرد: عمده کالاهای اساسی مصرفی در استان بوشهر از طریق استان های دیگر وارد می شود و فقط برنج از طریق گمرگ بوشهر ترخیص می شود که این اداره کل متولی ارسال به سایر مناطق کشور است.

وی گفت: همچنین موز نیز از طریق گمرک بوشهر ترخیص می شود و به همراه برنج با رعایت پروتکل های بهداشتی  به سایر نقاط کشور ارسال می شود.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...