رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی زراعی در ساوجبلاغ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی زراعی در ساوجبلاغ

ساوجبلاغ - رئیس دادگستری ساوجبلاغ از رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اکودام،  احمد نوروزی در خصوص تخریب بناهای غیرمجاز در این شهرستان، گفت: یکی از دغدغه‌های جدی که مورد تاکید رئیس قوه قضائیه بوده و در سفر استانی به البرز نیز بر آن تاکید شد مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی در این منطقه است که دادگستری و دادستانی شهرستان در راستای این دغدغه و طرح تحول قضائی استان البرز، برنامه‌های جدی را آغاز کرده است.

وی افزود: امروز در راستای اقدامات قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی زراعی که یکی از موضوعات مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان البرز است و به منظور اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، با همکاری نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی حدود ۵۰ هکتار از اراضی تصرف شده و بناهای غیرمجاز تخریب و به وضعیت سابق برگشت.

رئیس دادگستری شهرستان ساوجبلاغ با هشدار نسبت به هر نوع تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات در این شهرستان، گفت: هشدارهای لازم به مشاورین املاک، معادن شن و ماسه، کارگاه‌های بلوک سازی، مصالح فروشان و دیگر اصنافی که تغییر کاربری اراضی زراعی را تسهیل می‌کنند داده شده و در صورت بروز تخلف به عنوان معاونت جرم با عوامل برخورد خواهد شد.

نوروزی همچنین از مردم خواست فریب تبلیغات ساخت ویلا یا باغ را نخورند و قبل از هرنوع خرید ملک نسبت به اخذ استعلامات لازم از جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ اقدام کنند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...