خسارت سرما در میامی ۷۰۱ میلیارد ریال اعلام شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

خسارت سرما در میامی ۷۰۱ میلیارد ریال اعلام شد

شاهرود - مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت : بارش برف در ارتفاعات و سرمای زیاد هوا در هفته گذشته ۷۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به کشاورزان این شهرستان در حوزه کشاورزی و باغی خسارت زد.

علی اصغر محمدی روز چهارشنبه افزود : سرمای شدید امسال با توجه به تغییرات اقلیمی ،در بخش کشاورزی به هفت هزار و ۴۹۹ هکتار ، حدود ۲۱۶میلیارد و ۸۰ میلیون ریال و در باغ‌ها نیز ۲ هزار و ۲۱۲ هکتار حدود ۴۸۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آسیب رسانده است.

وی گفت : بیشترین خسارت در حوزه کشاورزی به مزارع جو و کلزا و در گونه‌های باغی به درختان زردآلو و گردو  بیشترین خسارت وارد شد.

محمدی با بیان این که ، در سالهای اخیر کشاورزان به خصوص باغداران به علت شرایط خاص اقلیمی متحمل خسارات مالی  جبران ناپذیری شده‌اند ، ادامه داد: کشاورزان باید بیمه محصولات زراعی و باغی را جدی گرفته و اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی اظهار داشت : کارشناسان جهاد کشاورزی برای ارایه راهکارهای مناسب برای کاهش میزان خسارات وارده به محصولات کشاورزی ناشی از هرگونه بحران طبیعی، آماده خدمت رسانی به بهره برداران بخش کشاورزی هستند.

گندم ، جو ، آفتابگردان، انواع حبوبات ، زردآلو و دیگر محصولات باغی مهمترین محصولات کشاورزی میامی را تشکیل می دهد.

شهرستان میامی به خاطر آب و هوای مناسب و بارش‌های جوی مطلوب، قطب کشاورزی استان سمنان بوده و در تولید چند محصول مانند چغندر قند، گندم و آفتابگردان دیم مقام اول را دارد.

در این شهرستان ۶۹ هزار و ۷۵۵ هکتار زمین کشاورزی و باغی وجود دارد، هر سال ۳۵ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات دیم و آبی می‌رود.

سطح باغ‌های این شهرستان سه هزار و ۵۸۲ هکتار بوده و انواع محصولات باغی مانند پسته، زردآلو، سیب، انگور و دیگر محصولات تولید می‌شود.

میامی با ۲ بخش مرکزی و کالپوش و ۴۰ روستا حدود ۴۰ هزار تن جمعیت دارد که ۸۸ درصد آن‌ها در روستاها به کشاورزی ، باغداری و دامداری اشتغال دارند.

سرخط اخبار اخبار استانها
سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهااراده ملت ایران بر دشمنان فائق آمده است/ بیکاری در خوزستان حل شود

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز جمعه در مراسم افتتاح پروژه زمزم ۳ در شرکت فولاد خوزستان و سایر پروژه‌های صنعتی استان خوز...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهابزرگترین کارخانه آهن اسفنجی کشور در اهواز افتتاح شد

این طرح به عنوان بزرگترین مگا مدول آهن اسفنجی ایران با هدف تکمیل زنجیره تولید و تأمین کمبود آهن اسفنجی مورد نیاز کشو...

سید ابراهیم رئیسی

اخبار استانهادیدار رییس‌جمهور با نمایندگان کارگران هفت تپه

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز جمعه برای افتتاح طرح مهم پاک چوب با بالگرد عازم شوش بود در مسیر حرکت بالگرد و ...

اخبار استانهابازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

پیش از ظهر جمعه محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کل...