باران و تگرگ کرمانشاه را درو کرد/ از قطع گسترده برق تا شکستن درختان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳

باران و تگرگ کرمانشاه را درو کرد/ از قطع گسترده برق تا شکستن درختان

بارش باران و تگرگ در شب گذشته (21 فروردین) خسارت مالی زیادی به جای گذاشته است. سازمان هواشناسی پیش از این نسبت به وقوع تندباد و سیل در برخی از نقاط استان هشدار داده بود.

به گزارش اکودام از کرمانشاه جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، در خصوص بارش تگرگ و باد شب گذشته، اظهار کرد: تگرگ و باد نسبتا شدید پنچ شنبه شب، سبب به بار آمدن خسارت مالی شد.

وی افزود: خسارت ناشی از باد شامل قطع جریان برق در ۲۶ نقطه شهری، شکستگی درخت در ۴۵ نقطه فضا و معبر عمومی بود.

بالایی ادامه داد: خسارت ناشی از این بارش‌ها که در برخی مناطق منجر به سیل شد، شامل خسارت به باغات و مزارع در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، هرسین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، سنقر و کلیایی و دالاهو بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری  با اشاره به خسارت وارده به اموال و دارایی های عموم مردم از جمله تعدادی از خودروهای شخصی، اعلام کرد:در اثر رعد و برق به لوازم برقی خانگی نیز خساراتی وارده شده است و ارزیابی دقیق آن، به بررسی میدانی و اعزام کارشناسان نیازمند است که میزان آن پس از جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه تگرگ و وزش باد شب گذشته خسارت جانی نداشته است، از مردم درخواست کرد با توجه به  افزایش کمی، کیفی و حجم مخاطرات طبیعی در کشور و استان، موضوع بیمه اموال متقول و غیر منقول و محصولات کشاورزی و باغی و دامی  جدی گرفته شود تا جبران خسارات ناشی از  حوادث طبیعی ممکن و تسهیل گردد.

بالایی در پایان از صندوق بیمه کشاورزی خواست با دقت و سرعت بیشتر ارزیابی، برآورد و پرداخت خسارت محصولات کشاورزی و باغی را در دستور کار قرار دهد.

سرخط اخبار منابع آب و خاک

منابع آب و خاکتخصیص نیمی از بودجه تصویب شده برای آبخیزداری

به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، قائم مقام پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری می‌گوید: بودجه آبخیزداری باید در لایحه بودجه،...

منابع آب و خاک«قانون خاک» در حال ویرایش حقوقی است

خاک و آب دو شاخص مهم برای حیات کره زمین است. صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری گفت: در کشور د...

سید جواد ساداتی نژاد

منابع آب و خاککاشت یک میلیارد درخت در کشور کلید خورد

سید جواد ساداتی نژاد روز دوشنبه در مراسم روز ملی درختکاری که در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری برگزار شد، افزود: کاش...

آبخیزداری

منابع آب و خاکتصویب ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری

عباسعلی نوبخت در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد از تصویب  ۳۰۰ میلیون یورو برای فعالیت‌های آبخیزداری ا...